اعتراض سناتور آمریکایی به سیاست های ترامپ:
تاریخ : 1398/02/28 14:39
شناسه : 206875

نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات در مقابل جنگ احتمالی با ایران ایستاد و گفت: "ترامپ در آستانه راه اندازی جنگی بسیار احمقانه و پر هزینه با ایران است و باید آن را متوقف کند."

"تولسی گابارد"، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات در مقابل جنگ احتمالی با ایران ایستاد و دونالد ترامپ را به خاطر دادن اختیار حکومت به جنگجوها سرزنش کرد و گفت که ترامپ باید دست از این جنگ احمقانه و پر هزینه بردارد.

گابارد با اشاره به خلف وعده ترامپ مبنی بر پرهیز از چنین اختلافاتی، گفت: "ترامپ در آستانه راه اندازی جنگی بسیار احمقانه و پر هزینه با ایران است و باید آن را متوقف کند."

وی گفت که به مردم آمریکا در مورد جنگ با عراق که صدها هزار نفر کشته شدند و خاورمیانه با خشونت و افراط گرایی به آتش کشیده شد، دروغ گفتند. اکنون همان مظنونین همیشگی در حال رقابت برای تکرار آن اقدام در کشور همسایه عراق (ایران) هستند.

ترامپ سوگند یاد کرده که آمریکا را از جنگ های احمقانه دور نگهدارد. آمریکا نباید با ایران بجنگد.

وی در ادامه افزود: "این جنگ به خاطر کشته و زخمی شدن بسیاری از سربازان آمریکایی و رنج مردم ایران، بسیار پر هزینه تر و ویرانگرتر از آن چیزی می شود که در عراق تجربه کردیم."

گابارد هشدار داد که این جنگ به درگیری گسترده تر در منطقه بین آمریکا و روسیه دامن زده و به سادگی منجر به جنگ هسته ای می شود.

وی با ذکر نام "جان بولتون"، مشاور امنیت ملی آمریکا، گفت که جنگ طلبان و افراد خواهان تغییر رژیم، ترامپ را احاطه کرده اند.

واشنگتن در تلاشی جدید برای مخالفت با ایران، این کشور را متهم به طراحی حمله به منافع آمریکا یا متحدان آن در خاورمیانه کرده است. این ادعا بهانه ای برای ایجاد زرادخانه جنگ افزارهای نظامی در حیاط خلوت ایران بود.

به گفته راشاتودی، گابارد، سیاست خارجه آمریکا را موضوع محوری مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2020 خود می داند و خواستار خاتمه عملیات تغییر رژیم در خارج از کشور و نظارت وسیع تر بر سازمان های اطلاعاتی در میان دیگر سازمان ها می شود.

پاسخی بگذارید