تاریخ : 1398/02/30 09:00
شناسه : 206907

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: تقوا و مقاومت در برابر سختی ها، دو اصل اساسی در مبارزه با توطئه های دشمن است.



به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز -آیت الله محمد محمدی ری شهری در اولین نشست شورای اداری شهرستان ری بیان کرد:  با توجه وضعیت موجود در کشور، سال سختی را پیش روی داریم چون دشمن با همه توان خود به میدان آمده است تا این نظام را شکسته خورده تلقی کند. ولی تردیدی نیست با استواری و پایداری مردم غیورمان ازین آزمون سرافراز بیرون خواهند آمد.


آیت الله ری شهری افزود : ما امسال بیش از پیش نیازمند برکات ماه مبارک رمضان هستیم. قرآن حاصل این ماه مبارک و نورانی تقوا دانسته، از سوی دیگر هم رهنمود این کتاب الهی اینست که اگر تقوا داشته باشید، نقشه های دشمن نقش برآب خواهد شد.


وی ادامه داد: با دوشرط می توان پایدار در مقابل دشمن باشیم و آن دو اصل مقاومت و تقواست. برای آنکه ما بتوانیم بهتر در عمل خود را ثابت کنیم، باید تقوا را در راستای امور خویش سازیم.


تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت : در این روز ها اکثرا خبرهای ناخوشایندی در زمینه فساد شاهد بودیم. لذا باید ریشه یابی انجام شود که چگونه مشکلات برای جامعه انقلابی پدید میاد. اولین نکته در تبیین فساد اجتماعی طبق بیانات امیرالمومنین، به فساد عام و خاص تقسیم بندی می شود. اگر خواص خودشان را اصلاح کنند عوام به تبع آن سامان می یابند.


آیت الله ری شهری اضافه کرد : برای ریشه کنی فساد رهنود اسلام در این زمینه اینست که مسوولان اداری کشور باید گزینش صحیح داشته باشند، افرادی که انتخاب می شوند اگر تخصص و ویژگی خاص را  داشته باشند، آنوقت جلوی فساد گرفته می شود.


وی اظهار داشت : روایت داریم اگر کسی را مشغول بکار کردید و در آن مجموعه اداری فردی نسبت به فرد دیگر برتری داشته باشد ولی در گزینش باز غفلت کنید، نسبت به خداوند متعال، پیامبر اکرم(ص) و اسلام خیانت کرده اید. امام علی (ع) به مالک اشتر می فرمایند: اگر می خواهید به کسی توفیض اختیار دهید در چند ماه او را آزمایش کنید و پس از آن او را بکار بگمارید. نباید جریانات، احزاب سیاسی و لابی گری در انتخاب دخیل شود.


تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان متذکر شد : ویژگی های انتخاب افراد در رده اول سوابق نیک کاری او و اهل خانواده بودن و نجابت است. روایت از پیامبر اکرم (ص) داریم که باید به دو نفر مسوولیت واگذار شود، آنکه مدیریت قوی داشته باشد و انکس که متعهد و امانتدار باشد. نباید انسان های بی انگیزه را بروی کار آورد.


انتهای پیام/


پاسخی بگذارید