گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1398/02/30 16:18
شناسه : 206931


هدی سادات چاوشی: تابحال شده یک مهمان به خانه‌تان بیاید و پذیرایی نشود، چون حوصله‌اش را نداشتید و..
تابحال شده بنا به موهبتهای اقتصادی و منافع شخصی، تنها به امرار معاش با برخی افراد بپردازید تا...
تا بحال شده به کم راضی باشید و...
تابحال شده فرصت‌ و اصالت خود را غنیمت شمارید ولی...
اما این اتفاقها را من که تاکنون ندیده‌ام! و حتی بعنوان یک تحلیلگر در جایگاه نظارت بر احوال جامعه به ضرس قاطع میتوانم بگویم که؛ صنعت گردشگری استان قم بسیار مهمان نواز است و برای صنعت گردشگری بسیار زحمت میکشد و رایزنیهای فراوان دارد تا مسافران و گردشگران از هر قشری با علاقه از هر کجای جهان از این شهر دیدار کنند و برایشان جذاب نیز باشد.

حتی میتوانیم بگویم که حمایتگرانی که همه‌گیر شدن پیشرفت را مساوی با پیشرفت خود و آینده خود و شهر و جامعه خود میبینند در استان قم بوفور مشاهده میشود!...

اینکه بنشینیم و بگوییم فلان نماینده مجلس از قم مقدس؛ صرفا به حمایت از سرمایه‌گذاران صنعتی روی آورده است و بادلیل و ادله هم باشد که حتی کورشدن بیماران و ساخت فرودگاه و حضور زائر برایش مهم نیست، را نمیدانم باید قبول کنم یا نه. چرا که رزومۀ فعالیت مسئولان کارآمد در این استان ید طولانی دارد که به حمدالله همه از آن مطلعیم!

اما این که عده‌ای میگویند گردشگری، مسافرتی تفریحی است که بواسطه آن از محیط کار یا زندگی خارج میشویم؛ و صنعت که توزیع و تولید یک فرآورده توسط ماشین آلات و تجهیزات است که صرفا کمکی به بخش اقتصادی است را قبول ندارم.

چرا که ما به عنوان ناظران و منتقدان در جامعه کنونی غیر این‌ را دیده ایم که بارها شکرگزاریم..

آیا بجز این است که گاهی وقتی سرگرم کارهای برخی از مسئولان میشویم و مجبوریم در تمام ایام بعنوان یک شهروند در ترافیک و مسیرها، _زائران و مسافران را ببینیم. و در بوستان ها با توجه به حضور مسافران در چادرها و محل اسکان با انواع قبائل در گونه و نژاد آشنا شویم.. آیا رواست که بگوییم حال گردشگری استان قم خوب نیست؟! 

هرچند که از موضوعاتی با مصادیق بهترین هتلهای جهان که هیچ.. ولی بهترین هتلهای ایران، یا زیباترین فرودگاههای دنیا و یا شیکترین فرودگاه‌های موجود در ایران و حتی شهرهای قدرتمند در جذب توریست و مقایسه آنها با استان قم صرفنظر میکنیم. چرا که دست‌یافتن به جایگاه واقعی استان قم و برخورداری از برنامه‌ جهت بهره‌مندی از آثار فرهنگی_تاریخی، طبیعی.. و برنامه‌ریزی هدفمند جهت تعامل با اقتصاد جهانی و مسئولیت‌پذیری در قبال گردشگری پررونق، میگذریم و هیچکدام را کنکاش و آنالیز نمیکنیم.

حقیقت اینست که شهر قم همیشه حالش خوب است. و اینجا حتی اگر مسافران و زائران با آلودگی صوتی مواجه شوند، شهر تهران را برای خود تداعی میکنند... اگر ساعتها در ترافیک بمانند بیاد مرز مهران و شلوغیهای آنجا میافتند... و اگر در بیابانهای اطراف قم به عنوان یک فضای تفریح، حتی ساعتی را به استراحت بپردازند، یقین دارند که تنفس و اقامت و حتی استراحت در این شهر سبب میشود تا حال دل آنها خوب شود!.... راستش را بخواهید اینجا قم است و همه پای کار هستند و متفقا با توجه به طنز شاعرانه امام خمینی(ره) که از پرمخاطب‌ترین آثار(اعم از داخلی و خارجی) از بنیانگذار انقلاب اسلامی است، میگویند: 
قم بدکی نیست از برای محصل
سنگک نرم و کباب اگر بگذارد... 
ساعت 10، موقع مطالعه ماست
پینکی و چرت و خواب اگر بگذارد

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید