تاریخ : 1398/02/31 14:49
شناسه : 206945

وقتی وزیر امور خارجه فرانسه "دونالد ترامپ" را به بی‌ثباتی شخصیتی، مورد عتاب قرار داد شاید مورد پذیرش برای مردم دیگر دنیا نبود . زیرا این اظهارات بعداز اجلاس شانگهای توسط ترامپ به بی لیاقتی و مستعمره بودن فرانسه تعلق داشت


"ژان مارک آیرو"، وزیر امور خارجه فرانسه، در سخنرانی خود در جلسه کابینه به بی‌ثباتی شخصیت "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، اشاره کرد و اظهار داشت: ترامپ برای تحقق وعده‌های انتخاباتی خود با مشکلات زیادی روبرو است.
"آیرو" در بخش دیگری از سخنانش گفت: بی‌ثباتی شخصیت ترامپ در برخی مسائل بین‌المللی مانند پیمان آتلانتیک شمالی- ناتو- و یا موضوعات مربوط به اروپا نیز دیده می‌شود. رئیس جمهور آمریکا سابق بر این یکی از حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا- برکسیت- بود؛ اما حالا از نیاز جدی توسعه طرح اروپا سخن می‌گوید.
وزیر امورخارجه فرانسه به موضع ترامپ درخصوص روسیه نیز اشاره کرد و گفت: همانطور که مشخص است، ترامپ در ارتباط با روسیه بسیار محتاط عمل می‌کند. این رویکرد را با روزهای نخست ورود وی به کاخ سفید مقایسه کنید؛ حتی دیدگاه ترامپ درمورد جنگ داخلی سوریه نیز تغییر کرده است.
ترامپ درمورد جنگ تجاری با چین نیز از موضع پیشین خود عقب‌نشینی کرد و اظهار داشت آن را به وقت دیگری موکول می‌کند. در این میان موضوع مهمی که هنوز در برنامه‌های کاری ترامپ اشاره مستقیمی به آن نشده، پایبندی به توافق آب و هوایی پاریس است. رئیس جمهور آمریکا وعده داده بود از این توافق بین‌المللی خارج خواهد شد؛ اما هنوز این کار صورت نگرفته و مشخص نیست ترامپ این وعده خود را نیز به دست فراموشی می‌سپارد و یا آن را اجرا خواهد کرد.
این ایراد سخن همه در مورد  فرانسه بود اما آیا ترامپ واقعن یک انسان  با شخصیت متزل است ؟ اما عده ای معتقدند ترامپ یک تاجر و یک دلال  حرفه ایست . که از هر طریق ممکن میخواهد از بازار ایران عقب نماند . واین بازار بزرگ که بخاطر مشکلات ایران با امریکا 40 سال است دور مانده به هر طریق دنبال بدست آوردن این بازار می باشد . بازاری که سالهاست اروپا بدور از حضوررقیب  قدرتمندی مانند امریکا در آن می تازد .سر دبیر


پاسخی بگذارید