گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1398/03/13 14:15
شناسه : 207159

رئیس انجمن صنفی مجتمع های گردشگری و واحدهای پذیرایی بین راهی قم گفت: صنعت گردشگری این ظرفیت را دارد که به تدریج جایگزین درآمدهای نفتی شود چرا که اگرحمایت شود می تواند در پویایی اقتصاد کشور نقش زیادی داشته باشد.



به گزارش خبرنگار شاخه سبز - جلالی نژاد در مراسم تجلیل از شرکت کنندگان در پویش« هموطن تنها نیستی» که با حضور مدیران ارشد استانی، امیرآبادی نماینده مجلس وفعلان گردشگری قم در شهرآفتاب برگزارشد با اشاره به ظرفیت بالای اشتغال در بخش  گردشگری اظهارداشت: هم اکنون 120مجتمع گردشگری و واحد پذیرایی بین راهی در قم فعال هستند که چیزی حدود 4هزارنفر در این واحدها مشغول به کار هستند.
وی با بیان اینکه این انجمن به دنبال نهادینه کردن  پیوست فرهنگی است افزود: انجمن صنفی مجتمع های گردشگری و واحدهای  پذیرایی بین راهی قم  تاکنون در همایش ها و برنامه های فرهنگی معتددی که دراستان برگزار شده شرکت داشته است.
جلالی نژاد مبادله فرهنگی را از دیگر ظرفیت های گردشگری دانست وافزود: بخش  گردشگری قم این ظرفیت را دارد که بتواند فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی را انتقال دهد.
وی با بیان اینکه استاندار محترم در جریان کارهای فرهنگی انجام شده توسط  این انجمن صنفی هستندگفت: ما همچنان پای کارمسائل فرهنگی و کمک رسانی هستیم.
جلالی نژاد اظهارداشت: امیدوارم با حمایت استاندار اتفاقات خوبی برای گردشگری قم رقم بخورد تا این صنعت دوباره رونق بگیرد و پویا شود.
وی با قدردانی از شرکت کنندگان در این پویش گفت:خوشبختانه با حمایت همصنفان توانستیم حدود 4کامیون اقلام مورد نیاز سیل زدگان راجمع آوری  و به منطقه پل دخترارسال کنیم.
وی با اشاره به حضور فعال انجمن صنفی مجتمع های گردشگری و واحدهای  پذیرایی بین راهی قم در کارهای فرهنگی تصریح کرد: در زلزله سال 96 کرمان با همکاری  اعضای انجمن 16کانکس آماده به منطقه زلزله  فرستاده شد تا در اختیار هموطنان قرار گیرد.

قم سومین استان برتر کشور در کمک رسانی
در ادامه محمد گلفشان مدیر عمل جمعیت هلال احمر قم با قدردانی  از همکاری انجمن صنفی مجتمع های بین راهی قم در کمک رسانی به سیل زدگان کشورگفت: با توجه به جایگاه معنوی قم مردم  این شهر در کمک به آسیب دیدگان کشور همیشه پیشقدم هستند.
وی با بیان اینکه در زمینه کمک رسانی به آسیب زدگان سیل و زلزله قم جزء سه استان اول کشور است  اظهارداشت: این جایگاه  ممتاز به همت مردم خوب و متدین قم  حاصل شده است.
گلفشان با اشاره به اینکه  آسیب دیده گان مناطق سیل زده همچنان به کمک نیاز دارند افزود: بعد از 20خردادماه تیمی از پزشکان و پرستاران داوطلب قم  به مناطق  سیل زده اعزام خواهند شد چرا که بعد از هر حوادث غیرمترقبه ای  آسیب دیدگان که خانوادهای خود را از دست داده اند به کمک های روحی و روانی نیازمند هستند تا بتوانند بر مشکلات وارد شده غلبه کنند.
وی بیان کرد: سیل فروردین ماه امسال  آسیب زیادی  به مناطق شمال و جنوب کشور وارد کرده است بسیاری از دچار سیل شدند و به کلی نابود شدند وعده ای زیادی بی خانمان شدند.
کمک های مردم قم به سیل زدگان استمرار دارد
درادامه مدیر قرارگاه مردمی قم در شهر پلدختر، با بیان اینکه استقرار قرارگاه مردمی قم برای کمک به سیل زدگان در لرستان، یک سال ادامه خواهد داشت، افزود: این قرارگاه هم اکنون ۱۰۰ خانواده را در پلدختر تحت پوشش دارد و فعالیت این ستاد برای رفع نیازهای منطقه تا یکسال در لرستان ادامه می‌یابد.
خامه یارگفت: بسیاری از این مصالح با کمک خیرین خریداری و در حال تأمین است که حمل و نقل این مصالح به منطقه نیازمند کمک دولت و تأمین ماشین آلات مورد نیاز هستیم.
وی  با بیان اینکه این قرارگاه آمادگی اعزام نیروهای متخصص رشته‌های مختلف به مناطق سیل زده را دارد، گفت: در حال مذاکره و نهایی کردن تفاهم نامه با یکی از کارخانه‌های آلومینیوم سازی قم هستیم تا بخشی از در و پنجره مورد نیاز مناطق سیل زده را از این طریق تأمین کنیم که امیدواریم این تفاهم نامه تا پایان ماه مبارک رمضان نهایی می‌شود
مدیر قرارگاه مردمی قم در شهر پلدختر، گفت: این قرارگاه در ماه مبارک رمضان بیش از ۱۰ هزار بسته غذایی در مناطق سیل زده لرستان توزیع کرد.
خامه یار، اظهار داشت: خیرین مختلف، رقمی حدود ۴۰ میلیارد ریال برای ساخت و تعمیر خانه‌های آسیب دیده از سیل لرستان متعهد شده‌اند ضمن اینکه حدود ۱۰ میلیارد ریال کمک‌های غیر نقدی نیز برای این منظورهم کانون در اختیار این قرارگاه است.
وی با تاکید بر اینکه مدیریت واحد در حوادث به معنای حذف گروه‌های مردمی و جهادی در حوادث طبیعی نیست اظهار داشت: ادغام تمام تیم‌های فعال در زمان بحران ذیل یک چارت و نهاد مشخص ممکن نیست و این اقدام موجب حذف بخشی از توان امدادرسانی خواهد شد.
گفتنی است پویش هموطن "تنها نیستی" با هدف کمک به سیل زدگان کشور توسط انجمن صنفی مجتمع های گردشگری و واحدهای پذیرایی بین راهی قم شکل گرفت که در ضیافت افطاری شنبه شب از شرکت کنندگان فعال این پویش  تقدیرشد.
مهروماه، مهتاب، کرانه، هفت آسمان، امیرکبیر، البرزی، خانه یزدان پناه، ماهان تندیس، آرتا ومارال ستاره واحدهایی بودند که تجلیل شدند وهمچنین از سید جواد جلالی نژاد و حسین جزینی به عنوان ارائه دهنده خدمات مناسب به زائرین توسط جانشین ستاد تسهیلات زائرین وخدمات سفرقم  تقدیر شدند.

انتهای پیام /


پاسخی بگذارید