تاریخ : 1398/03/14 21:52
شناسه : 207189

شهردار پاکدشت گفت:برنامه های طرح اوقات فراغت تابستانه شهرداری پاکدشت در 3 بخش فعالیتهای فرهنگی، ورزشی و اموربانوان بسته شد.



در گفتگو با معصومه محمدی خبرنگار روزنامه شاخه سبز - داریوش پازوکی ضمن اشاره به اهمیت کیفیت بخشی و غنی سازی به اوقات فراغت در شکوفایی استعدادها و توسعه توانمندی های شهروندان بالاخص نسل جوان، اظهار کرد: برنامه های فرهنگی و ورزشی می تواند باعث ایجاد ارتقا سطح فرهنگ شهرنشینی، گسترش شهروند مداری و آموزش شهروندان در زمینه های مختلف باشد.


وی افزود: شهروندان علاوه بر رسیدگی به وضعیت عمرانی و خدماتی شهر نیاز به فراهم نمودن زمینه های حمایت اجتماعی، روابط شهروندی، امنیت روانی و آموزش های صحیح شهروندی می باشند؛ از این رو معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری پاکدشت در 3 بخش فعالیت های فرهنگی، ورزشی و امور بانوان در تابستان پیش رو برنامه های خود را تبیین و ارائه نموده تا شهروندان در هر سنی بالاخص جوانان بتوانند از آن بهره برداری نمایند.


شهردار پاکدشت افزود:برگزاری 10 جشن بزرگ در پارک ها و بوستان های مختلف شهر در اعیاد مختلف ملی و مذهبی که باعث افزایش روحیه نشاط و شادابی در سطح جامعه می گردد؛ برگزاری برنامه های مطالعاتی و پژوهشی در زمینه ارتباط با نیازهای ضروری شهروندی و حمایت از آثار و فعالیتهای فرهنگی و هنری مانند راه اندازی 2 سرای محله فرهنگ(مقداد) و البرز(بلوار شهید رحیمی)، افتتاح نگارخانه دائمی معاونت فرهنگی و اجتماعی، برگزاری برنامه های نمایشی( مانند نمایش عروسکی و نمایش های خیابانی) در مراسم های مختلف و ساخت و تولید آثار فاخر هنری، کلیپ و برنامه های آئینی بویژه در ماه محرم از دیگربرنامه های معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری پاکدشت در طرح اوقات فراغت تابستان می باشد.


پازوکی ارتقا فرهنگ مشارکت های اجتماعی را از دیگر برنامه های این شهرداری دانست و بیان کرد: به منظور توسعه پایدار شهر اقدام به سازماندهی و حمایت از تشکل های مردمی و غیردولتی نموده ایم که این مهم باعث می شود مناطق آسیب پذیر را شناسایی و با همکاری این تشکل ها بتوانیم ارتقاء فرهنگ نوع دوستی و شهروند مداری را شاهد باشیم.


شهردار پاکدشت از حمایت بیش از پیش از هیئت های مذهبی و محافل قرآنی خبر داد و افزود: از دیگر برنامه های شهرداری پاکدشت برنامه ریزی در جهت ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد و نام و خاطره شهدای گلگون کفن شهر، افزایش فعالیت های مذهبی و قرآنی با محوریت اجرای برنامه های محافل قرآنی در مساجد و حمایت از هیئت های مذهبی در تمام ایام سال بویژه ماه محرم الحرام می باشد.


وی ارتقاء سطح آموزشی و افزایش مشارکت خانواده ها با شهرداری را از دیگر برنامه های مدون دانست و افزود: در ایام تابستان برنامه های آموزشی و مهارتی در جهت ارتقا سطح آموزشی جوانان و نوجوانان و افزایش مشارکت خانواده ها در این امر مهم با برنامه ریزی مطلوب در 6 نقطه شهر چون مسکن مهر، سامان شهر، شهرک انقلاب، فاز دو شهرداری ساختمان فرهنگی اجتماعی، سرای محله البرز و پارک بانوان انجام می شود.


اجرای سایت سامانه نشاط از دیگر برنامه های بود که شهردار پاکدشت به آن اشاره نمود و افزود: سایت سامانه نشاط برای نخستین بار و به مدت یکماه با برپایی حداقل 6 غرفه آموزش مهارت های اجتماعی، فرزند پروری و تحکیم خانواده، مشاوره ازدواج، غرفه آموزش نقاشی کودکان، آموزش شهروندی و خانواده، غرفه ارائه نمایشگاه کتاب برای نوجوانان و خانواده ها، غرفه های کلاس های آموز سلامت و امور تغذیه و برنامه های جنگ شادی در پارک دانشجو(شهرداری) در تابستان سال جاری کار خود را برای استفاده هرچه بیشتر خانواده ها از این امکانات آغاز می نماید.


وی اجرای نمایش های خیابانی را در جهت آشنایی شهروندان با برخی آسیب های اجتماعی مهم دانست و افزود: در راستای آگاه سازی شهروندان از آسیب های اجتماعی که نوجونان و جوانان را تهدید می کند از نمایش های خیابانی نیز بهره برده ایم که با دعوت از هنرمندان  و بازیگران فرهیخته در نقاط مختلف شهر این برنامه ها اجرا می گردد.


پازوکی بهره مندی از نظرات روانشناسان و افراد مجرب و فعالین اجتماعی را از دیگر برنامه های شهرداری دانست و افزود: از دیگر برنامه هایی که می تواند شهرداری پاکدشت را در جهت ارتقا بخشی سطح فرهنگ اجتماعی یاری رسانی نماید برگزاری کارگاه ها، سمینارها، جلسات سخنرانی با حضور اساتید دانشگاهی و روانشناسان مجرب و نشست های تحلیلی می باشد که با نام "تلنگر"  با هدف آشنایی خانواده ها با آسیب های اجتماعی بالاخص فضای مجازی در تابستان سال جاری با حضور خانواده های محترم پاکدشتی برگزار می گردد.


شهردار پاکدشت از راه اندازی نخستین تور پاکدشت شناسایی خبرداد و افزود: به دلیل مهاجر پذیر بودن پاکدشت برنامه هایی را در جهت شناسایی قابلیت های شهرستان در عرصه های تاریخی، کشت گل و گیاه و... به مردم عزیز داشته ایم و در همین راستا تورهای گردشگری پاکدشت شناسی را با دعوت از اقشار مختلف شهرستان بویژه جوانان در تابستان خواهیم داشت.


پازوکی افزایش مشارکت کودکان را در فعالیت های اجتماعی را از مهمترین مسائل پیشرفت هر جامعه دانست و افزود:در جهت افزایش مشارکت هرچه بیشتر شهروندان بالاخص کودکان در برنامه های اجتماعی این شهرداری در نظر دارد تا طرح نقاشی دیواری ویژه کودکان را با همکاری کانون پرورش فکری نوجوانان پاکدشت در یکی از نقاط شهر راه اندازی نماید و این طرح ها توسط داوران مورد بررسی قرار گرفته و به بهترین آثار هدایایی تعلق می گیرد.


وی افزود: برنامه ریزی و تدوین بسته های فرهنگی در غالب برشور، پن فلد، کتابچه و... در جهت استفاده و یادگیری خانواده ها در برابر مشکلات فرزندان که شامل 10 بسته خودآگاهی، مدیریت هیجان، مقابله با ترس، ارتباط موثر با دیگران، روابط بین فردی، تصمیم گیری، حل مسئله، تفکر خلاق، تفکر نقادانه و یادگیری مهارت های زندگی می باشد که در برنامه های مختلف در اختیار خانواده های محترم قرار می گیرد.


شهردار پاکدشت در ادامه از ویژه برنامه های مختلف ویژه بانوان خبرداد و گفت: بانوان بعنوان یک بازوی قوی می توانند در بخش های مختلف فرهنگی اجتماعی در جهت ارتقا و بستر سازی در زمینه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اخلاقی مثمرثمر باشند از این رو با فعال سازی امور بانوان در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری پاکدشت زمینه هم اندیشی آسان بانوان و شناخت توانمندی های آنان را در برپایی برنامه های متنوع فراهم نمودیم؛ برپایی جشنواره های و بازارچه های صنایع دستی و هنری، برگزاری کلاس های آموزشی و مهارتها ، برگزاری مسابقات مهارت های آشپزی ، برگزاری جشن های روز دختر و میلاد حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع)، و عید غدیرو جشنواره های ورزشی یکروزه از دیگر برنامه هایی است که به همت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در تابستان سال جاری اجرایی خواهد شد.


پازوکی از دیگر برنامه های در حال اجرا در تابستان سال جاری را افزایش مسابقات ورزشی به صورت محله محوری دانست و افزود: ورزش و ارتقا آن در جامعه خود نیز امکانی دیگر درراستای افزایش نشاط اجتماعی و فعالیت های جمعی است که با برنامه ریزی های مدون از ابتدای آغاز تعطیلات اجرایی می گردد و تاکنون پیاده روی خانوادگی در خاتون آباد و کوه پیمایی خانوادگی در توچال نیز اجرا شده است.


وی تصریح کرد: اجرای مسابقات ورزشی در رشته های مختلف چون والیبال، فوتبال، دوچرخه سواری، شطرنج، دومیدانی، تنیس روی میز، فوتسال، طناب کشی  هم برنامه ریزی شده است.


وی همچنین اجرای ورزش همگانی همه روزه در بوستان های سطح شهر در جهت بالابردن سطح سلامت جسمی و روحی شهروندان و کارکنان شهرداری از دیگر برنامه های در دست اجرا دانست.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید