تاریخ : 1398/03/17 23:10
شناسه : 207224

مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت بیمه دانا گفت: صنعت بیمه، هزینه غیر مترقبه را به جای بیمه ها بر عهده دارد و باید اذعان داشت، صنعت بیمه از صنایع مهم و تاثیرگذار در اقتصاد کشورها است.



شاخه سبز - ابراهیم کارگر روز در آئین طرح مهر دانا در هتل امیرکبیر اراک افزود: دیگر دولت ها در حوادث غیرمترقبه به خانوار، صنایع و واحدهای تجاری کمک نمی کنند بلکه این مهم توسط صنعت بیمه عملیاتی می شود.

وی اظهارداشت: دولت ها زیر ساخت های مهم را در حوادث غیرمترقبه متقبل می شوند.

مدیرعامل هیات مدیره شرکت بیمه دانا گفت: در حوادث غیرمترقبه دولت ها می کوشند از خارج برای تامین هزینه خسارت ارز وارد کنند تا پدیده ای به عنوان سوخت ملی رخ نمی دهد.

کارگر افزود: ۳۰ شرکت بیمه در کشور خدمات ارائه میروند که چهار بیمه جزئ اولین شرکت های بیمه هستند.

وی اظهارداشت: بیمه دانا در بدو تاسیس یک شرکت بیمه گر اشخاص بوده است.

مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت بیمه دانا گفت: بیمه در ایجاد آرامش و امنیت در واحدهای خانواده و صنعت نقش بسزایی برعهده دارد.

کارگر افزود: ۵۵ درصد سهام بیمه دانا از سهام عدالت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز گفت: ایران جزو ۱۰ کشور پرحادثه جهان است که ۸۰درصد بلایای طبیعی دنیا در ایران رخ داده یا احتمال رخ داد آن ها هست.

سعید فرخی افزود: ضریب نفوذ بیمه در کشور پایین و مناسب با رخدادها نیست.

وی اظهارداشت: آحاد ملت در نقاط مختلف کشور در برابر حوادث خود و اموالشان را بیمه کنند.

وی ادامه داد: سیل در کرمانشاه و پل دختر یکی از انواع حوادث غیرمترقبه ای بود که تامین منابع مالی به شرایط قبلی را سخت کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: در صورتی که استان های دچار سیل از پوشش بیمه برخوردار بودند بازگشت خانوارها به شرایط آرامش به سرعت انجام می گرفت.

فرخی افزود: یکهزار و فقره شماره بیمه دانا استان در سال گذشته بود که با طرح مناسب دانا شمار بیمه نامه ها افزایش یافته است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی نیز در این آیین اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای استان با وجود سه هزار واجد صنعتی بزرگ و کوچک ، به عنوان قطب صنعتی کشور و قطب دوم صنایع مادر کشور محسوب می شود که می طلبد در حوزه بیمه تجاری و اقتصادی استان به صورت ویژه ورود کرد .

حسن میرزاخانی با بیان اینکه بخش صنعت و کشاورزی استان از شاخصه های خوبی برخوردار است افزود : با توجه به این شاخصه ها ، می توان از ظرفیت شرکت بیمه دانا به منظور تولید حق بیمه بهره گیری کرد .

وی با اشاره به وقوع حوادث غیر مترقبه در کشور نیز بیان کرد : همگانی کردن پوشش بیمه ای برای تمامی آحاد جامعه به ویژه نهادهای حمایتی را در جامعه توسعه و گسترش داد .

میرزاخانی تاکید کرد : افزایش نرخ بیمه و به ویژه حق پرداخت بیمه شخص ثالث برای اقشار جامعه می توان افراد را تشویق کنیم که بیمه شخص ثالث که اجباری است را از طریق طرح مهر دانا که دارای تسهیلات ارزان توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران خریداری کنند .

میرزاخانی خاطر نشان کرد : حمایت نظام بانکی از " طرح مهر دانا" می تواند به امنیت روانی جامعه و کاهش دغدغه های مردم کمک شایانی داشته باشد .

انتهای پیام /

پاسخی بگذارید