گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1398/03/19 23:57
شناسه : 207276


زهره مهر نوروزی -در ساعت 2و15دقیقه بامداد حادثه ای رانندگی در قم رخ داد حادثه ای که جان  دو دختر 27ساله و 23ساله را گرفت.  
ماجرا از این قرار بود که در دل شب درمکانی حدود  500متر مانده به بلوار مرجعیت  یک پژوی 405 با دو سرنشین  واژگون می شوند و هردو سر نشین جان خود را از دست می دهند.
البته این مجموعه سریالی است که هرچند مدت یکبار در این جاده  تازه تاسیس شده قم  درمقابل چشمان مسئولان این شهر اکران می شود تصادفی رخ می دهد آنوقت یک ویا دو جنازه روی دست مردم گذاشته می شود وخانواده و یا خانواده هایی  دراین شهرداغدار می شوندو دیگر هیچ.
  
براساس گفته های سرهنگ علی حسین میرقیصری سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی قم  با خبرنگار ما واژگونی و سرعت غیرمجاز را مهم‌ترین علت تصادف‌های رخ داده در بلوار آیت الله بروجردی قم دانست و گفت: این بلوار دارای شیب طول و عرضی غیرایمن است که باید هر چه سریع‌تر اصلاح شود و تا زمانی که مسیر ایمن سازی نشده است، به طور حتم شاهد چنین تصادف‌هایی خواهیم بود. 
وی با گلایه از عدم توجه سازمان های مرتبط به تذکرات کتبی و شفاهی نیروی انتظامی برای نصب اعلائم هشدار دهنده  تاکید کرد: نصب و راه اندازی دوربین‌های ثبت تخلف در این محور ضروری است که شهرداری باید در این زمینه اقدام جدی تری صورت دهد.
میرقیصری با بیان اینکه بیشترین تصادف‌های فوتی درون شهری قم در بلوار آیت الله بروجردی ثبت شده است، گفت: در دوماه گذشته سه تَن در این بلوار جان خود را از دست داده اند، ضمن اینکه در پنج ماه نخست بهره برداری از این بلوار در سال ۹۷، هفت تَن بر اثر تصادفات فوت کرده اند. 
وی با تاکید برضرورت  نصب دوربین ثبت تخلفات در این بلوار تصریح می کند: استان قم در تصادفات درون شهری رتبه ۱۶ کشوری را دارد، ولی از نظر تعداد تلفات  جانی آمار قم بسیار نگران کننده است.
میرقیصری سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی تاکید کرد: علت تامه این حادثه در دست بررسی است اما نباید نقش دیگر سازمان ها را در وقوع این تصادف نادیده گرفت چرا که از دید من این نقطه حادثه خیز محسوب می شود وفاقد امنیت ترافیکی است. 
بلوار مرجعیت که شهرک پردیسان قم  را به مناطق مرکزی شهری قم متصل می‌کند در مدت سه سال و با هزینه ۱۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرداری قم مردادماه سال گذشته با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید که البته اگر نام آنرا جاده مرگ بگذاریم بهتر باشد.
متاسفانه با احتساب این تصادف رخ داده در ساعت 2بامداد شنبه 18خردادماه تعداد مقتولان این جاده به 15تن رسیده است.
با دقت در ابعاد این دست حوادث در بلوار مرجیعت (بلوار مرگ) شکی نیست که دراین زمینه باید مهندسان ناکارآمد شهرداری  قم پاسخگو باشند و مسئولانی که ظاهرا فقط  دوست دارند پروژه افتتاح کنند.
وقتی مسئولان به فکر مردم نیستند حداقل شهروندان به فکر سلامتی خود باشند و این جاده را تحریم کنند.
وقتی برای بررسی بیشتر با روابط عمومی  شهرداری تماس  گرفتیم شماره معاون حمل و نقل شهرداری ذاکرایان ومدیرکل فنی و طراحی معائنت فنی و عمرانی شهرداری را در اختیارمان گذاشتند اما هیچکدام گوش های خود را جواب نداند. این هم نمونه از همکاری با خبرنگار بود که واقعا نمک گیرمان کردند.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید