تاریخ : 1398/03/20 14:54
شناسه : 207293

وزیر خارجه آلمان باردیگر بر حمایت سه کشور اروپایی از برجام تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم برجام ادامه یابد.

هایکو ماس بعد از ظهر امروز در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه، با تشکر از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به خاطر استقبال از وی و هیات همراه گفت: مهم است که گفت‌وگوهای ایران و آلمان در شرایط کنونی انجام شده و تبادل صریح نظرات صورت بگیرد. ما در منطقه‌ای حضور داریم که شرایط حساس و جدی دارد و افزایش تنش و رسیدن به مراحل نظامی فکر نمی‌کنم در راستای منافع هیچ کسی باشد. به همین خاطر لازم است از رسیدن به این شرایط جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه من با تمام طرفینی که در این چند روز در عراق، اردن و امارات داشته ام، هیچکس خواهان افزایش تنش‌ها نبود و این پیامی بود که من امروز می‌خواستم به تهران از منطقه به شما انتقال دهم، اظهار داشت: ما امروز صحبت‌های فشرده‌ای درخصوص برجام و نحوه ادامه آن داشیم. موضع سه کشور اروپایی حمایت از برجام است. البته نمی‌توانیم معجزه‌ای داشته باشیم ولی در تلاش می‌کنیم برای حفظ برجام هستیم.
وزیر امور خارجه آلمان ادامه داد: در این چارچوب تلاش می‌کنیم اینستکس هم در قالب سه کشور اروپایی و هم فراتر از آن راه‌اندازی و اجرایی کنیم.
و در راستای منافع ما و منطقه است که درگیری‌های نظامی متوقف شود.
ماس با بیان اینکه درخصوص موضوعات منطقه‌ای از جمله سوریه و یمن صحبت کردیم، تصریح کرد: آلمان معتقد است که از طریق سازمان ملل متحد این مسائل حل می‌شود. مسائل راه‌حل سیاسی دارند و نه راه‌حل نظامی بنابراین علاقه‌مندیم با ایران در این باره صحبت کنیم زیرا ایران نفوذ بسیاری در منطقه دارد و از آن استفاده می‌کند و به همین خاطر با ایران رایزنی می‌کنیم و در این چارچوب به سود همه است که درگیری ها و جنگ متوقف شود.

پاسخی بگذارید