تاریخ : 1398/04/1 14:33
شناسه : 207585

پس از اینکه ایران، پهپاد آمریکایی متجاوز به حریم ایران را ساقط کرد، نفت خام آمریکا 5.4 درصد و نفت برنت 4.3 درصد افزایش قیمت را ثبت کردند.

در آخرین روز کاری بازارهای جهانی به دنبال نگرانی در مورد تنش در غرب آسیا و کاهش ذخایر جهانی از بالاترین رقم 7 هفته گذشته، قیمت نفت یک درصد افزایش یافت.

قیمت طلا به بالاترین رقم 6 ماه گذشته افزایش یافت. ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی به کمترین رقم 3 ماه گذشته کاهش یافت.

با توجه به اینکه فدرال رزرو سیگنال داده بود که احتمالا نرخ بهره بانکی آمریکا را اواخر امسال کاهش می‌دهد و بانک مرکزی اروپا نیز به محرک‌های اقتصادی پرداخته بود، هفته گذشته، اخبار بانک‌های مرکزی در مرکز توجه بود.

در آستانه نشست آمریکا و چین در نشست جی 20، تنش‌های تجاری دو کشور نیز در مرکز توجه قرار دارد.

جیم ریتربوش،تحلیلگر بازار طی یادداشتی نوشت: «تشدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران نخستین عامل افزایش قیمت نفت بود.»

درحالی‌که افزایش تنش میان آمریکا و ایران عامل اصلی افزایش قیمت نفت بوده است اما تحلیلگران می‌گویند که نشست اوپک در اوایل ماه جولای و احتمال کم شدن تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین هم از دیگر عوامل تقویت قیمت نفت محسوب می‌شد.

هر بشکه نفت برنت با 75 سنت افزایش 65.20 دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با 36 سنت افزایش 57.43 دلار معامله شد.

متوسط قیمت نفت خام آمریکا طی هفته گذشته 10 درصد و نفت برنت 5 درصد افزایش یافته است. نفت برنت پس از 5 هفته، نخستین هفته افزایشی را ثبت کرد. نفت خام امریکا نیز بهترین عملکرد یک هفتگی از دسامبر 2016 را رقم زد.

پس از اینکه ایران، پهپاد امریکایی متجاوز به حریم ایران را ساقط کرد، نفت خام آمریکا 5.4 درصد و نفت برنت 4.3 درصد افزایش قیمت را ثبت کردند.

پاسخی بگذارید