گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1398/04/17 23:21
شناسه : 207896


زهره مهر نوروزی - چند ماهی است که از حضور بهرام سرمست به عنوان استاندار در قم می گذرد تاکنون در کادر مدیریتی وی  تغییراتی  صورت گرفته است یکی از برگ های برنده استاندار جدید نوع ارتباطی  است که با خبرنگاران در پیش  گرفته  چراکه غالب مسائل شهر و استان در کمترین زمان ممکن و بی واسطه به دست استاندار می رسد و این نوعی موفقیت است که توانسته اعتماد خبرنگاران را به خود جلب کند. 

اما یکی از مسائل موجود در قم خالی بودن پست مدیرکل امور بانوان است که با رفتن خانم ظهیری هیچ بانوی دیگری تا کنون برای احراز این پست برگزیده نشده است. هرچند که هم اکنون بیش از 50درصد بانوان قم یکی از مقاطع حوزی و یا دانشگاهی را  گذارنده اند اما  اوضاع بانوان در قم چندان رضایت بخش نیست. نبود ورزشگاه و فرهنگ سرای مناسب و خاص  بانوان ، نبود بوستان در حد انتظار بانوان  از جمله مشکلاتی است که  از سوی مسئولان قم  مورد بی توجهی قرار گرفته.

سال گذشته در مصاحبه ای با مدیرکل سابق امور بانوان قم ( یادش گرامی باد) داشتم  گفت : چاقی و دیابت دو مشکلی است که از نظر سلامت بانوان قم را رنج می دهد  خاطرم هست که در یکی از جلسات اتاق فکر که در حضور استاندار سابق برگزارشد خانم بهرامی یکی از اعضای اتاق فکر توسعه استان قم  از وجود افسردگی در بین بانوان قم  خبرداد و افزود: براساس تحقیقات انجام شده فارغ از سن و تحصیلات درصد بیشتری از بانوان قم از افسردگی  رنج می برند.
از نظر اشتغال نیز وضعیت بانوان رضایت بخش نیست.هم اکنون یک سالی است که امور بانوان در استانداری متولی ندارد. چه پیش آمده ؟ آیا دراین شهر بانویی که بتواند مدیرکلی امور بانوان را بر عهده داشته باشد وجود ندارد؟

آقای  استاندار به عنوان یک رسانه ای که نسبت به قم از اطلاعات آماری  و میدانی برخوردارهستم  خوشبختانه دراین شهر بسیاری از بانوان فرهیخته زندگی  می کنند که از توانایی بالایی برای اجرای امور بانوان برخوردارند ظرفیتی که تاکنون مغفول مانده است. 

همه قم وامدار بانویی با کرامت از خاندان پیامبر خاتم است اما جایگاه زنان در این شهر آنگونه که باید باشد نیست، که اگر غیر از این بود پست مدیرکلی بانوان نمی توانست این همه مدت خالی بماند.

انتظارمی رود استاندار محترم برای احراز این پست از بین بانوان فرهیخته این شهر بانویی را برگزیند که بتواند اوضاع بانوان شهر را سازماندهی کند.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید