تاریخ : 1398/04/21 14:00
شناسه : 207958

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دو ماه فرصت ایران به اروپا پایان پذیرفته و مسئولین کشور متفق القول هستند که تعهدات برجام را کاهش دهند گفت: طبق برجام اگر طرف‌های قرارداد نقض کردند این اجازه به آن طرف هم داده شده که در تعهدات خود تجدید نظر کند؛ لذا اولین گامی که در اینجا در مورد آن اتفاق نظر است از سرگیری غنی‌سازی است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه ضمن تبریک میلاد امام هشتم(ع) اظهار داشت: هر کسی که دنبال رضای خدا است رضوی زندگی کند.

وی با اشاره به نقض عهد آمریکا و رسوایی او در میان همه کسانی که قانون رایج بشریت را قبول کرده‌اند و می دانند این قوانین امنیت بین المللی را تثبیت می‌کند، گفت: با اینکه  برجام از اول نافرجام بود و خسارت بار بود اما با این حال آمریکایی‌ها آن را نقض کردند و قبل از نقض و در زمان اوباما هم تحریم ها را تشدید کردند و عمل نکردند تا نوبت به این رئیس جمهور رسید.

صدیقی همچنین تصریح کرد: حالا با گذشت یک سال که اروپایی‌ها هم به تعهدات برجام عمل نکردند و عملاً تابع آمریکا شدند؛ همچنین آنچه را که آنها تحریم کردند و اروپایی‌ها نیز با آنان همراهی کردند، در چنین شرایطی آیا جا داشت که بگوییم ما به شما فرصت می دهیم؟ چه فرصتی وقتی که یک طرفه است؟ وقتی یک قرارداد چند جانبه است معنایی ندارد که همه کنار بکشند ولی یک نفر بگوید هنوز من هستم. این اقتدار و عزت و حکمت است؟

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آن دو ماه هم پایان پذیرفته و به فضل الهی امروز مسئولین کشور متفق القول هستند که تعهدات برجام را کاهش دهند و البته این کاهش حجم متاسفانه باز در چارچوب برجام است، گفت: طبق ماده ۲۶ و ۳۶ اگر طرف‌های قرارداد نقض کردند این اجازه به آن طرف هم داده شده که در تعهدات خود تجدید نظر کند؛ لذا اولین گامی که در اینجا در مورد آن اتفاق نظر است از سرگیری غنی‌سازی است.

وی افزود: نظام اسلامی با عنایت حق و با پشتیبانی مردم شهید داده همیشه در صحنه، تصمیم دارد که غنی‌سازی را تا ۲۰ درصد بالا ببرد و ما هر مقدار که لازم داریم ملاحظه ای هیچ کسی را نخواهیم کرد.

پاسخی بگذارید