تاریخ : 1398/04/22 12:54
شناسه : 207990

میر گفت: بر اساس آخرین آمار تا ۱۸ تیر در ۷۳۵ هزار و ۲۳۴ هکتار زمین، مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته است.

محمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات درباره آخرین وضعیت مبارزه با  آفت ملخ صحرایی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تا ۱۸ تیر در سطحی معادل ۷۳۵ هزار و ۲۳۴ هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در ۹ استان جنوبی کشور صورت گرفته است.

 میر با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان با ۲۱۱ هزار و ۴۶۰ هکتار بالاترین سطح مبارزه را به خود اختصاص داده است افزود: استان‌های جنوب کرمان با ۱۴۹ هزار و ۳۵۰ هکتار، هرمزگان ۱۴۴ هزار ۶۷۳ هکتار، بوشهر ۱۰۴ هزار و ۲۸۰ هکتار، خوزستان ۴۸ هزار و ۵۰۰ هکتار، فارس ۴۴ هزار و ۶۴۸ هکتار، شمال کرمان ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار، کهگیلویه و بویر احمد ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار، ایلام ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار و خراسان جنوبی ۸۲۳ هکتار به ترتیب در رده‌های بعدی مبارزه با آفت ملخ صحرایی قرار دارند.

سخنگوی سازمان حفظ نبایات با بیان اینکه از ابتدای بهمن تاکنون ۱۷۳ ریزش در استان‌های جنوبی کشور صورت گرفته است بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های فائو تا پایان شهریور سطح مبارزه در  استان‌های جنوبی به ۸۵۰ تا ۱ میلیون هکتار خواهد رسید.

وی ادامه داد: در چند روز اخیر نه تنها ریزش جدیدی نداشتیم بلکه حجم آفات به مرور کاسته شده است.

سخنگوی سازمان حفظ نبایات با اشاره به اینکه ریزش ملخ‌های صحرایی به کشور ادامه خواهد داشت، گفت: اگر چه سازمان حفظ نباتات نسبت به مبارزه علیه موج دوم ملخ صحرایی با جدیت تمام اقدام می‌کند، اما مقصد اصلی موج جدید ریزش‌ها کشور‌های هند و پاکستان است چرا که به دلیل شرایط گرما و دمای بالای ۵۰ درجه سانتی‌گراد امکان تخم‌ریزی وجود ندارد.

میر درباره آخرین جزئیات خسارت ملخ صحرایی به استان‌ها اظهار کرد: بنابر آمار مقداری خسارت به باغات مرکبات استان هرمزگان و برخی باغات و مزارع که به صورت دیم در اراضی مرتعی کشت می‌شدند، وارد شده است، اما در برابر حجم مبارزه میزان خسارتدرحد صفر بوده است.

پاسخی بگذارید