تاریخ : 1398/04/24 13:51
شناسه : 208058

مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب از میزبانی شهرستان ری برای علاقه مندان به صنعت رباتیک در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب خبر داد.

    

به‌گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - محمد رئوف قادری در نشست خبری نخستین نمایشگاه بین المللی رباتیک و فناوری های برتر ایران با عنوان (آیرکس) رسانه را بعنوان یک چشم بینا در جامعه خواند و بیان کرد : طبیعتا فعالیت های اقتصادی در تمامی زمینه ها وحتی  برگزاری نمایشگاه ها نیازمند اطلاع رسانی است که بار سنگین این موضوع قطعا بر دوش اصحاب رسانه  قرار دارد تا بدور از هر گونه آسیب و چالشی اهداف به ثمر برسد. 

  قادری با اشاره بر اینکه نخستین رویداد نمایشگاهی بین المللی رباتیک و فناوری های برتر ایران در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می شود، گفت: شاید برداشتن گام اول و آغاز بکار کردن در این حوزه، برای خود ما بعنوان صاحب صنایع با فراز و نشیب هایی روبرو شود. چون در جهان امروز با روی کار آمدن تکنولوژی های جدید بسمتی پیش می رویم که آرام آرام تکنولوژی را جایگزین فعالیت های روزانه کنیم، که این امر ابعاد مختلف نظرات مثبت و منفی  را بر می گیرد و عموما در کشورهایی که مشکل بیکاری دارند با استفاده ازین ابزار، شانس بیشتری در رفع این معضل دارند.

   مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب گفت: ما  نمی توانیم بدون پیشرفت های روز دنیا پیش برویم و فعالیت های اقتصادی را با فناوری های برتر همگام نکنیم. زیرا خود فعالیت در حوزه رباتیک یکی از راه حل های اشتغالزایی است و همین عامل موجب پناسیل بیشتر انسان در استفاده از ظرفیت ها می باشد.   وی افزود: با بروزرسانی اطلاعات در زمینه فناوری و ارتباطات می توانیم توسعه در وطن را ارتقا بخشیم. شاید ما نسبت به کشورهای دیگر  کمی عقب باشیم، علیرغم آنکه جوانان و دانشگاه های ما در حوزه تکنولوژی و دانش های فناوری روز در زمینه های مختلف گسترش توسعه قابل توجهی داشته اند. کماکان نیازمند تلاش در حوزه بهره برداری بیشتری هستیم لذا با برگزاری اینگونه نمایشگاه ها که سبب ایجاد رقابت خواهد شد، تلاش داریم تا شرکت های دانش بنیان تعامل خود را با دانشمندان ما بیشتر کنند.

    قادری تاکید کرد :اگر ما نتوانیم دستاوردهای روز خود را به نمایش بگذاریم قطعا موفق در مسیر نخواهیم بود چون ارتباطی در این حوزه برای تامین زیر ساخت ایجاد نمی شود. یکی از اهداف نمایشگاه ها در جهت حفظ ماندگاری محصولات در بازار است . دراین ونه نمایشگاه ها مخاطب باید با جلوه دادن محصول با کارآیی آن آشنا شوند. 

وی اظهار داشت : نمایشگاه شهر آفتاب با ابتکار جدید خود نسبت به ارائه دستاوردهای روز ایران درجهت رشد و توسعه گامی بلند برداشته است. طبق سنوات گذشته 60 نمایشگاه دراین مکان برپا شده و تعداد  26 تای آن در حال برگزاری تا پایان سال جاری در حال برگزاری است.   

مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب تصریح کرد :صادرات فقط به معنای دسته بندی یک کالای فیزیکی و حمل آن بسمت آنسوی مرزها نیست بلکه ما می توانیم با صنایع رباتیک، فناوری ها توسط نرم افزار معرفی و درآمد ایجاد کنیم.  

گفتنی است: آیرکس ۲۰۱۹ از تاریخ ۹ الی ۱۲ آبان ماه در محل سایت آفتاب برگزار می‌شود که شامل نمایشگاه سمینار و همایش‌های علمی و مسابقه‌ای رباتیک است.  

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید