تاریخ : 1398/04/24 22:59
شناسه : 208064

مدیر بخش رباتیک و فناوری مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری گفت:لزوم ایجاد رویداد نمایشگاهی همچون نمایشگاه شهر آفتاب مهم ترین عامل برای بهره برداری از ظرفیت های موجود داخلی کشور است.



به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - سعید عواطفی امجد در نشست خبری نخستین نمایشگاه بین المللی رباتیک و فناوری های برتر ایران در نمایشگاه شهر افتاب، بیان کرد : برگزاری نخستین رویداد نمایشگاهی رباتیک کار مهم و اساسی است چون می تواند با حضور و ایجاد رقابت بین کشور های داخلی و خارجی در قدم اول عاملی برای جریان و تبادل فناوری در میهن مان شود. 


عواطفی امجد افزود : حوزه رباتیک در اکثر کشور های دنیا بسیار شناخته شده و کارایی دارد ولی این مهم متاسفانه در کشور ما جریان ندارد و به نوعی یک امر نوپا محسوب می شود. لذا می طلبد با ارائه دستاوردهای داخلی در نمایشگاه شهر آفتاب جایگاه اصلی خود را در دنیا احصا و کسب نماییم. 


مدیر بخش رباتیک و فناوری مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری گفت: رویداد های متفاوت و متعددی در زمینه رباتیک است ولی عمدتا فعالیت های حوزه دانشگاهی هستند و بیشتر بدنبال توسعه فناوری هستند ولی باید توجه داشت در این حوزه ما نیازمند بهره برداری هستیم. 


وی خاطر نشان کرد : خوشبختانه پتانسیل های داخلی خوبی وجود دارد و بیشتر ۱۰۰ شرکت دانش بنیان بصورت مستقیم کار می کنند و در حال حاضر نیز ربات هایی در حوزه های سلامت و پزشکی، توانبخشی و ارایه خدمات به بیماران، خدمات بازرسی کارهای خوبی صورت گرفته و شرکت ها رشد خوبی داشتند. 


عواطفی امجد در خاتمه اضافه کرد : کشور ما در حال بلوغ است زیرا ما بر این تصوریم که آدم آهنی بر اساس هوش مصنوعی حرکت می کند و ممکن است مانع از رشد و اشتغالزایی شود. ولی ربات ها بعنوان بازو های صنعتی شاخص در دنیا محسوب می شوند. بطوریکه رشد آنان در دنیا 64 است، بدان معنا که به اعزای هر 10 هزار نفر کارگر 64 ربات کار می کند ولی  در کشور ما این شاخص کمتر از 6 هست. 

گفتنی است : آیرکس ۲۰۱۹ از تاریخ ۹ الی ۱۲ آبان ماه در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود که شامل نمایشگاه سمینار و همایش‌های علمی و مسابقه‌ای رباتیک است.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید