تاریخ : 1398/04/24 22:29
شناسه : 208066

مدیر اجرایی اولین نمایشگاه بین المللی رباتیک و هایتک ایران گفت:فعالسازی و احیای واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه رباتیک است.



به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - علیرضا غلامی  در نشست خبری نمایشگاه شهر افتاب، بیان کرد : از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه فناوری های برتر رباتیک ایران ورود به این فضا و ایجاد ارتباط و رقابت است. این رویداد می تواند در حوزه های مختلف مثل آموزش فناوریهای صنعتی، پزشکی، خانگی و غیره معرفی داشته باشد.  

غلامی افزود: 192 شرکت در زمینه رباتیک و فناوری فعالیت دارند که ازین تعداد 140 شرکت در این نمایشگاه حضور خواهند یافت، در ضمن آنکه 60 شرکت از کشور های خارجی دعوت شده اند و 16 دانشگاه مطرح هم بعنوان حامی علمی حضور دارند تا مبادلات علمی صورت بگیرد. 


مدیر اجرایی اولین نمایشگاه بین المللی رباتیک و هایتک ایران گفت :فعالسازی و احیای واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است تا بتوانیم با رباتیک هزینه ها را کاهش و کیفیت، بهره وری را افزایش دهیم که اشتغالزایی در کشور رشد و نمو کند. 

وی اظهار کرد : در برخی از افراد باور غلطی در زمینه ورود ربات به مشاغل دارند زیرا معتقدند موجب اشتغالزدایی می شود ولی به هیچ عنوان این امر حقیقت ندارد چون این عامل موجب تقویت تولید و سپس عرضه و صادرات می شود. 

غلامی ادامه داد : 86 درصد صنایع در ژاپن توسط صنعت رباتیک هست و نرخ بیکاری در این کشور کمتر از 3 درصد است.  بنابراین استفاده از ربات‌ها و فناوری‌های نوین نه تنها اشتغال را از بین نمی‌برد بلکه تولید اشتغال جدید خواهد کرد و با خلق ثروت رفاه بیشتری را برای مردم یک کشور فراهم خواهد کرد.


گفتنی است: آیرکس ۲۰۱۹ از تاریخ ۹ الی ۱۲ آبان ماه در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود که شامل نمایشگاه سمینار و همایش‌های علمی و مسابقه‌ای رباتیک است.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید