گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1398/04/26 12:29
شناسه : 208104

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: درباره آنچه که مربوط به بنیه دفاعی جمهوری اسلامی ایران است و خط قرمز ما است به هیچ وجه مذاکره نمی‌کنیم و بارها هم اعلام کرده ایم.

«محمود واعظی» ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به تحریف سخنان روز گذشته محمدجواد ظریف در گفت و گو با یکی از رسانه ها در جمع خبرنگاران گفت: صحبت و مصاحبه آقای دکتر ظریف مصاحبه روشنی است و از هیچ جای مصاحبه ایشان چنین برداشتی نمی‌شود. بارها و هر لحظه از مقام‌های آمریکا سخنان متناقض شنیده اید و در این دولت آمریکا هم این موضوع چیز جدیدی نیست.


رئیس دفتر رئیس جمهوری بابیان اینکه این آمریکایی ها هستند که برجام و ۱+۵ را ترک کرده‌اند تصریح کرد: برجام یک فرصت برای مذاکره به وجود آورده بود؛ در مسئله هسته ای نیز دیدگاه ایران کاملاً روشن است؛ موضوع و بحث دیگری مطرح نیست الان هم طبیعی است اگر آمریکایی ها به برجام برگردند و تحریم ها را از روی میز بردارند فرصت مذاکرات در این چهارچوب بوجود می‌آید.

وی درباره نشست اخیر گروه ۱+۴ در بروکسل هم گفت: این نشست و بیانیه اخیر آنها نشان می دهد همه چه اروپایی‌ها، روسیه و چین و همچنین ایران برای حفظ برجام که حاصل مذاکرات طولانی بوده تلاش می کنند که البته اگر همه منافع ایران برای جمهوری اسلامی ایران در برجام دیده شده لحاظ شود، می توانیم برجام را حفظ کنیم.

دستور رئیس جمهوری برای آزادی کالاهای رسوب شده

واعظی همچنین درباره ثبات در بازار ارز و قیمت کالاها گفت: در هفته های اخیر قیمت ارز در بازار کاهش یافته و بازار نیز آرام شده است؛ مردم حتماً باید انتظار داشته باشند که قیمت کالاها نیز کاهش یابد و انتظار دولت هم همین است.
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه «دولت تلاش می‌کند قیمت‌های کالاها را کاهش دهد» گفت: آقای رئیس جمهوری و وزیر اقتصاد را مسئول کردند تا به همراه دستگاه‌ها و وزیران ذیربط، تمامی کالاهایی که در هر نقطه ای در بنادر و هر جای دیگر کشور قرار دارند و یا در جایی احتکار شده و یا به نوعی براساس حکم قانون جلوی آنها گرفته شده، مشکلات‌شان حل و وارد بازار شود.
وی به سفر وزیر اقتصاد (فرهاد دژپسند) به بندرعباس اشاره کرد و گفت: وزیر اقتصاد اخیراً یک جمع بندی ۱۲، ۱۳ ماده ای به دکتر روحانی تقدیم کرده‌اند و رئیس جمهوری نیز دستور دادند تمام کالاهای رسوب شده آزاد و در اختیار مردم قرار گیرد.
این خبر در حال تکمیل است

پاسخی بگذارید