تاریخ : 1398/04/30 21:29
شناسه : 208207

فرآیند دیدارهای مستمر مردم با مسئولان در محیطی چون مساجد نوعی سرمایه اجتماعی را شکل می دهد

 


به گزارش معصومه محمدی خبرنگار شاخه سبز، تکریم ارباب رجوع می تواند امتیازاتی چون، تضمین کننده استفاده صحیح از منابع و امکانات، بهبود ارایه خدمات،کاهش میزان تعارضات میان مردم و مسئولان،کاهش میزان دوباره کاری ها و سردرگمی ها، بهبود نظام اطلاع رسانی و اطلاع دهی،کنترل و ارزیابی بهتر و مطلوبتر عملیات و فعالیت ها،افزایش میزان بهره وری، کارآرایی و اثربخشی امور، ایجاد زمینه های رشد و توسعه فعالیت ها،شناسایی بهتر نقاط قوت و ضعف ادارات، نهادها و سازمان های اجرایی، شناسایی فرصت ها و بهره گیری از آنها در جهت پیشبرد اهداف ادارات،ایجاد انگیزه درمردم و مسئولان برای ایجاد فرصت در سایه تعاملات، ایجاد پیوند ارتباطی سازمان و جامعه و تحقق اصول اخلاقی حاکم بر افزایش روابط عمومی بالا را داشته باشد.

آمادگی کارکنان برای پاسخگویی، می تواند مقدمات توسعه پایدار را فراهم سازد. در شهرستان پاکدشت، با توجه به مشکلات عمده که از گذشته به ارث رسیده و اکنون خود زمینه ساز مشکلات بعدی است سیاست تکریم ارباب رجوع می تواند مسیر روشنی را در راستای توسعه و رشد پاکدشت ایجاد نماید. استقرار نظام مشارکت مردم و مسئولان که با برنامه ریزی دقیق و مدون هادی تمهیدی فرماندار در شهرستان پاکدشت  در قالب برگزاری جلسات دیدارهای مستمر مردم با مسئولان در سایه همدلی و همراهی برگزار شده و در حال اجرا می باشد باعث شده که مدیریت بر مبنای توسعه و همراهی هدف گذاری شود و زمینه برای کنترل کیفیت و ارایه خدمات به مردم  افزایش پیدا نماید.

دیدارهای مستمر مسئولان با مردم در مناطق عمومی محیطی برای رشد و توسعه پایدار را فراهم ساخته است. فرآیند دیدارهای مستمر مردم با مسئولان در محیطی چون مساجد نوعی سرمایه اجتماعی را شکل می دهد که بی توجهی به آن می تواند نظام سیاسی و مدیران ارشد ادارات را با بحران هایی چون مشروعیت و حتی بحران هویت روبرو سازد.

  در شرایط فعلی که برای طی نمودن مسائل اقتصادی کشوربا مشکلاتی روبرو هستیم این همراهی و همدلی باعث می شود که رابین هودهای دروغین جایی برای جولان نداشته باشند و دادرسان واقعی با افکار صحیح به میدان نبرد اقتصادی بیایند و با شکل گیری وحدت به تجربه همدلی هشت سال دفاع مقدس برسیم و شکوفایی را در ایران اسلامی شاهد باشیم. برای تحقق این امر نباید به دنبال پاسخ سئوال هایی برویم که پیدا نمودن جواب باعث درجا زدن باشد، به عبارتی دیگر زمان شیون تمام شده زمان عمل است و برای انجام بهترین ها همه به میدان بیاییم. 

سیاست پاسخگویی به مردم در جایگاه والایی چون مساجد که خود مهمترین پایگاه فرهنگی انقلاب به شمار می رود حرکتی ماندگار است که برای نخستین بار با انتخاب تمهیدی فرماندار پاکدشت از 2سال گذشته شکل گرفته و هنوز هم در حال اجرا می باشد و نتایج بسیار مطلوبی را از خود در سطح شهرستان و شهرستان های اطراف برجا گذاشته است.

گفتنی است تاکنون بیش از 150 برنامه ملاقات عمومی به ریاست هادی تمهیدی فرماندار پاکدشت در فرمانداری، مساجد و روستاها و ادارات برگزار شده است.

انتهای پیام /

پاسخی بگذارید