تاریخ : 1398/05/20 09:09
شناسه : 208603

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی از مراودات ۲۴میلیارد و ۱۰۰میلیون دلاری ایران با بانک‌ها و مؤسسات مالی ۴۴ کشور دنیا در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۸ خبر داد و میزان سپرده‌های ایران نزد این بانک‌ها را بیش از ۲۲میلیارد دلار اعلام کرد.

بانک تسویه حسابهای بین‌المللی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد میزان سپرده‌های ایران نزد بانک‌ها و مؤسسات مالی خارجی در پایان سه‌ماهه چهارم 2018 برابر با آذر 97 بالغ بر 22.4 میلیارد دلار بوده است.

از کل سپرده‌های ایران نزد بانک‌ها و مؤسسات مالی خارجی در پایان سه‌ماهه چهارم 2018 بالغ بر 15 میلیارد دلار نزد بانک‌های خارجی و 7.4 میلیارد دلار نزد مؤسسات مالی غیربانکی قرار داشته است.

بر اساس این گزارش تعهدات ایران در برابر بانک‌ها و مؤسسات مالی خارجی در پایان سه‌ماهه چهارم 2018 بالغ بر 1.7 میلیارد دلار بوده است. از این رقم 1 میلیارد دلار مربوط به تعهدات ایران در برابر بانک‌های خارجی بوده و 0.7 میلیارد دلار نیز شامل تعهدات ایران در برابر مؤسسات مالی غیربانکی بوده است.

مقر اصلی بانک تسویه حسابهای بین‌المللی در شهر «بازل» در سوییس می‌باشد و گزارشهای آن تحت عنوان «بانکداری بین‌المللی و تحولات بازار مالی» چهار بار در سال منتشر می‌شود.

در این گزارش‌ها سپرده‌ها و تعهدهای مجموعه‌ای از بانکها و مؤسسه‌های مالی غیربانکی متعلق به 44 کشور دنیا که عمدتاً اروپایی هستند عرضه می‌شود.

پاسخی بگذارید