تاریخ : 1398/05/22 14:32
شناسه : 208612

عدالت محوری مسئولان قم؟!

در هر دین و آینی حق طلبی وعدالت مهم است،پیداست که دردین اسلام که آخرین دین الهی است چه در کتاب آسمانی قرآن و چه درقالب حدیث و روایت از ائمه بر این مهم تاکید فراوان شده است وبنابراین  مسئولان دینمدارباید به شکل ویژه ای به این موضوع بپردازند، اما درآیین تشیع که امام علی (ع) اسوه و شهید راه عدالت است و کشور ما ایران پرچمدار این مذهب است باید عدالت دغدغه مسئولان باشد و حال اگرآن  مدینه قم باشد که ام القرای جهان تشیع نامیده می شود و خاستگاه انقلاب اسلامی است حساسیت ها دراین زمینه باید دو چندان باشد چراکه مشاهده موارد بی عدالتی برای قلم بدستان این شهر آسان نیست. 

در واقع تفکر حقیقت جوی یک خبرنگار مانع از آن می شود که ساکت بماند و چیزی نگوید. انتظاری که به عنوان یک رسانه ای از دستگاه قضایی قم دارم این است که با موارد ضد قانون وبی عدالتی برخورد کنند وقضات  نیز بدون اغماض و چشم پوشی به این دست موارد خارج از نوبت رسیدگی کنند.

سازمان بازرسی، دیوان عدالت اداری و دادگستری قم نباید اجازه دهند بی عدالتی دراین شهر پا بگیرد و رسم و شیوه برخی از مدیران شود.  

 حقیقت این است که خبر بازداشت مدیر اسبق غله قم موجی از شادی در دل عدالت‌خواهان و مطالبه‌گران عدالت ایجاد کرد.

مورد دیگر که مهدی کاهه  دادستان قم آن را رسانه ای کرده است دستگیری کارمند اداره راه و شهرسازی قم به اتهام اخذ رشوه است.

کاهه با بیان اینکه یکی از وظایف مهم دستگاه قضا، مبارزه با فساد به‌ویژه در ادارات و نهاد‌های دولتی است اظهار داشت: در این راستا با نظارت‌های مستمر اداره کل سازمان بازرسی استان قم اقدامات پیشگیرانه انجام می‌گیرد که در صورت مواجه نیز برخورد قانونی جدی صورت می‌گیرد.

وی ادامه می دهد: حسب گزارش اداره کل سازمان بازرسی استان مبنی بر اینکه احدی از کارمندان اداره راه و شهرسازی، به بهانه دریافت استعلام، مراجعین را وادار به پرداخت مبالغی به‌صورت نقدی یا واریزی به شماره کارت یکی از اعضای خانواده خود می‌کرده، به‌محض وصول گزارش دستورات قضایی لازم صادر، متهم شناسایی و تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

مواردهای دیگری از تخلف مدیران در این شهر برملا و رسانه های شده است ولی هیچ گونه برخورد قضایی با این مورد هنوز اعلام نشده است.

وآن مورد تخلف آشکاری است که در 28اسفند 1397توسط  مدیران شرکت شهرک های صنعتی قم رخ داده است براساس تحقیقات و جستجویی که صورت گرفته  دراین پرونده ماجرا از این قراراست که سال گذشته در شهرک شهاب قم که هنوز تکلیف آن مشخص نبوده و معلوم نبود که چه برنامه ای مشخصی برای این شهرک در نظر گرفته اند  در زمان غیر قانونی به صورت کاملا خلاف قانون 15هزار متر زمین را به فردی واگذار می کنند.جالب تراینکه به شخصه تمام مسئولان مربوطه قم را به طریق مختلف ازاین تخلف مطلع کرده ام، اما تاکنون هیچ برخورد قانونی با متخلفان انجام شده.

 به عنوان یک رسانه ای انتظار دارم که دستگاه قضایی قم ومسئولان این مورد را نایده نگیرند وعملکرد عدالت محوری خود را برای همیشه نزد اصحاب رسانه قم زیر سوال نبرند.

پاسخی بگذارید