تاریخ : 1398/05/20 17:02
شناسه : 208618

شهردار منطقه ۲۰ گفت: با مشارکت بانوان می توان در حوزه مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا را انجام داد تاارتقای فرهنگ شهروندی موجب آسیب های اجتماعی نشود.



به گزارش شاخه سبز از شهرستان ری - فرهاد افشار  در نشست خبری بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار داشت: در حال حاضر و در شهرستان ری بانوان خبرنگار وظیفه تنویر افکار عمومی و آگاه سازی مردم در منطقه ۲۰ را بر عهده دارند.


وی افزود: یکی از ویژگی های شخصیتی بانوان که باعث تمایز در جنسیت می شود ، دقت و حسن نظر آنهاست که در مسایل کاری شاید بیش از آقایان نمود داشته است.


شهردار منطقه ۲۰ در خصوص سپردن فضاهای عملیاتی و اجرایی به بانوان گفت: بحث امانت داری و صداقت  بانوان در فضای کاری بسیار حایز اهمیت است و در این میان حضور بانوان خبرنگار در فضای تهیه خبر و آگاه سازی مردم می تواند کیفیت این حوزه را افزایش دهد.


وی با بیان اینکه با نگاهی سطحی بر عملکرد جامعه متوجه اثربخشی بالای زنان خواهیم شد، تصریح کرد: دامنه تفکر و آگاهی در افراد بر اساس نگرشی است که نسبت به توانمندی های خود دارند.


افشار در ادامه گفت:در حوزه منابع انسانی ارزیابی عملکرد بانوان در خدمت قطعا تفاوتی در بین زنان و مردان نیست و تمامی معیارها براساس توانایی فرد ارزیابی می شود. زنان هم در آغاز اسلام تا بحال از جایگاه ویژه ای برخوردارند و وظایف خطیری مانند روشنگری در موضوعات عاشورا، غدیر و ‌‌‌‌... همچون بانوان مطرح دین مان مانند حضرات فاطمه زهرا (س) و زینب(س) را داشته اند.


وی با تاکید بر امیدواری تداوم مسیر  با شکل گیری حرکت بانوان کرد و بیان داشت: زنان می توانند در عرصه اجتماعی باعث سلامت و تعالی اجتماع باشند چون حضور و مدیریت آنان باعث کاهش انحراف در مسیر تعالی خواهد شد .


شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه در بحث ارتقای فرهنگ شهروندی به کمک نیاز داریم، گفت: رسانه ها به جهت ارتقای فرهنگ شهروندی به شهرداری کمک کنند. زیرا در این مبحث با چالش های بزرگی مواجه هستیم.


وی با اشاره به اینکه تفکیک و مدیریت پسماند باید از خانه ها آغاز شود گفت: با مشارکت بانوان می توان در حوزه مدیریت پسماند و تفکیک پسماند از مبدا اقدامات قابل توجهی انجام داد.


افشار بیان کرد: مشارکت خانواده ها  و به خصوص همراهی بانوان در زمینه فرهنگ‌سازی بسیار حایز اهمیت است و می‌توان از بودجه گردش مالی هزار میلیاردی تفکیک پسماند، به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی استفاده کرد.


شهردار منطقه 20 از راه اندازی اتاق خبری در روابط عمومی این شهرداری خبرداد و گفت: امیدواریم این مهم در شهرداری شکل بگیرد چون باعث  تعامل و صمیمت در ارتباط با اصحاب رسانه خواهد شد.




* مسوول خدمات رسان پاسخگو امروز موجب درخشش بانوان خبرنگاران رکاب زن شهرستان ری شد

گفتنی است بواسطه آنکه دوچرخه سواری زنان در جامعه بدون حمایت مسوولین در کنار همراهی مردم امکان پذیر نیست در این راستا شهردار منطقه 20 فقط به مصاحبه و حرف بسنده نکرد و با راه اندازی برنامه دوچرخه سواری برای بانوان رسانه ای خبرنگار در بوستان ترافیک شهرری، این مهم را در شهرستان پایه گذاری کرد.


انتهای پیام/

پاسخی بگذارید