تاریخ : 1398/05/20 21:01
شناسه : 208619

مدیر مسئول روزنامه شاخه سبز با اشاره به اهمیت فعالیت در رسانه گفت: نگاه به مطبوعات امروزه یک نگاه اشتغالزایی است.


به گزارش شاخه سبز - سید علی بابامیری در دیدار و تجلیل از نمایندگان و خبرنگاران روزنامه سراسری شاخه‌سبز در دفتر مرکزی این روزنامه، به تعدادِ انبوهِ مطبوعات کاغذی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: امروزه تعداد مطبوعات و رسانه ها افزایش یافته که نظارتی هم بر آن نیست و نگاه به مطبوعات امروز نگاه اشتغالزایی است و دولت امروزه پذیرفته تا این سفره را جهت اشتغال جوانان بین افراد توسعه دهد. این موضوع درحالیست که امروزه تعدد روزنامه‌ها تابع شرایط اقتصادی است، زیرا روزنامه‌ها گاهی با تعدادی بالغ بر ۲۰۰ عدد در چاپ صرفا برای انتشار اگهی به چاپ می رسند. 


رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان قم با اشاره بر عمر40سالۀ انقلاب، گفت: در این ۴۰ سال روزنامه هایی هم بوده‌اند که ۵۰۰ هزار تیراژ در روز داشته‌اند ولی امروز مجموع تیراژ روزنامه در ایران به ۸۰۰ هزار عدد هم نمی رسد، چرا که کانال های تلگرامی و فضاهای مجازی گاها بسیار سریع تر از رسانه‌های مکتوب قدم برمی‌دارند و در ضمن آن تعداد مخاطبانشان هم میلیونی است.  به همین دلیل رسانۀ‌مکتوب ، امروزه تقریبا جذابیت خود را از دست داده چون عمده مطالب نشریات شبیه به هم می باشند. 


رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان قم ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: این روز را باید در راستای قدردانی از زحمات و مظلومیت خبرنگار قرار داد
تا جوانان علاقه مند به این حرفه تشویق شوند و به این سمت روی بیاورند. 


وی گفت: حرفه خبرنگاری و روزنامه نگاری حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ سال است که در ایران آمده و خبرنگار واقعی شخصی است که واقعیت را آنچه هست، بیان می کند نه به ان نحو که دلش می خواهد.


بابامیری با اشاره به اصل و تعاریف خبر گفت: بالغ بر ۹۰ تعریف از خبر را و چه بسا بیشتر، شنیده ایم که بصورت مکتوب و کتاب درآمده ولی شاکله اصلی خبر واقعیاتی از رویداد و حوادث است که اتفاق افتاده و در حال رخ دادن است نه آنچه که دلخواه ما باشد زیرا دیگر آن خبر نیست و باید برایش اسم دیگری تعریف کرد.


وی با اشاره به وظایف خبرنگار  اظهار کرد: خبرنگار علاوه بر انعکاس با هدف تاثیرگذاری خبر وظایف و حقوقی هم در جامعه بر عهده دارد و آن وظایف، وظایف امنیتی است.


رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان قم، امنیت در حوزه های مختلف خبری اعم از اقتصادی اجتماعی و امنیت ملی را بسیار حایز اهمیت قلمداد کرد و تاکید کرد: شاید در کشورهای دیگر این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار نباشد اما اینجا ایران است و خبرنگار وظیفه‌اش ایجاد امنیت روان و.. است.


مدیر مسوول روزنامه شاخه سبز، تاثیر خبر و درنظر گرفتن جوانب کلی اعم از مثبت وجنبه‌های منفی آن در اجتماع را از دیگر وظایف خبرنگار بیان و تصریح کرد: اگر ما میخواهیم یک انقلاب و تغییر اساسی در جلوگیری از انحراف را شاهد باشیم باید سعی کنیم سبب انحرافی دیگر نشویم و وظیفه اصلی خبرنگار همین است.


این مسوول با اشاره به انقلاب و تحریم هایی که مرتب بر جامعه تحمیل شده و همچنان در حال اعمال است، خاطر نشان کرد: این حساسیت و القای امنیت در جامعۀ ایران اسلامی بیشتر از دیگر جوامع در سراسر دنیاست و این بمعنای سانسور نیست که این موضوع بمعنای حقیقی و حقوقی یک اصل برای حفظ امنیت روانی مردم است که در بحثهای اقتصادی هم همین است.


مدیر مسئول روزنامه شاخه سبز گفت: امروزه حدود ۲هزار روزنامه و مجله در جامعه وجود دارد که حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر مشغول بکارند و این نکته مهمی است و نباید از این موضوع غافل بود که اگر میلیون ها کلمه موثر و مفید را سالیان سال در آن درج کنند، ممکن است با یک خطا و یک کلمه در یک روز تمام زحمات نادیده گرفته شود هرچند که می دانیم امروزه مردم دیگر حتی برای دریافت اخبار، سایتها را نیز حتی نگاه نمی کنند و فضاهای مجازی بیشتر مورد استقبال واقع می شود.


انتهای پیام/

پاسخی بگذارید