گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1398/05/22 23:41
شناسه : 208649

معاون استاندار قم با بیان اینکه همکاری خوبی بین رسانه ها و مجموعه استانداری قم وجود دارد گفت: ما در حوزه اقتصادی نیازمند نقد رسانه ها هستیم و از آن استقبال می کنیم.


به گزارش خبرنگار ما مهرداد غضنفری روز یکشنبه  در دیدار با هیات تحریریه روزنامه شاخه سبز و هفته نامه آفتاب قم  جلب مشارکت عمومی را از وظایف و تکالیف  رسانه ها دانست افزود: انتظاری که از  مطبوعات استان می رود این است که  بین سطح توقعات مردم با بضاعت موجود  هماهنگی ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: در کنار انعکاس به موقع اخبار وبیان توانمندی های موجود از نقدهای منصفانه هم استقبال می کنیم. غضنفری با بیان اینکه وضعیت استان قم از نظر اقتصادی و مشکلات بیکاری نسبت به دیگر استان ها بسیار خوب است  اظهارداشت: خوشبختانه اگر نرخ تورم استان 10درصد پایین تر از دیگر استان هاست و نرخ بیکاری نیز پایین تراست نتیجه پیگیری مستمر مسئولین استان است که به طور جدی وارد میدان شدند برای نمونه در نتظیم بازارجلسات هفتگی برگزارشد تا توانستیم بازار را در حد نسبی به ثبات برسانیم.

وی تصریح کرد: در حوزه  اشتغال روستایی 126میلیارد تومان وام 6درصد اختصاص داده ایم و واحدها شروع به کار کرده اند در حوزه رونق تولید برای نخستین بار 4هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته ، از سوی بانک های استان درزمینه رونق تولید 3هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی  پرداخت شده است همه این ها طی یکی دو سال اخیر رخ داده است که اتفاق بسیار خوبی است. غضنفری با بیان اینکه فرصت هایی خوبی برای سرمایه گذاری در قم فراهم شده است گفت: قم بهشت سرمایه گذاری ایران است. 

معاون اقتصادی استاندار قم افزود: به شخصه معتقد هستم پروژهای نیمه کاره اگر به سرانجام نرسد هم نماد عدم توسعه خواهد بود و هم مانع جذب سرمایه گذار است و باید هرچه زودتر به سرانجام برسند. وی سرمایه گذاری  را یک جریان روانی دانست بیان کرد:برای اینکه  درقم موانع از پیش  پای سرمایه گذار برداشته شود باید نگاه مردم و مسئولین استان به این موضوع تغییر کند که سرمایه گذار غارتگر نیست بلکه هدفش این است که هم استان و هم خودش از این طرح و موضوع اقتصادی منتفع شود واین نگاه باید به جامعه تزریق شود.

غضنفری با اشاره به نقش رسانه ها درتبیین بسترهای مناسب سرمایه گذاری در قم گفت: گلایه ای که از مطبوعات قم دارم این است که چرا در رسانه  های استان  انطور که بایدو شاید به این موضوع پرداخته نشده است. وی با بیان اینکه گام اول برای رفع مشکلات و رفع موانع سرمایه گذاری در قم برداشته شده است افزود: براساس مشکلات و موضوعاتی که  در زمینه سرمایه گذاری چه در بحث قانون و چه دیگر موانع  از آنجایی که استان نقشی ندارد و باید از طریق مجلس و نمایندگان برطرف شود، ما برای هر وزیر درقالب نامه بسته ای نوشته ایم و گفته ایم که در قم چه مشکلاتی وجود دارد و چه راهکارهایی وجود دارد یعنی الان همه وزیرانی که نامه ما را دریافت کرده اند که عده ای هم پاسخ داده اند می دانند در زمینه سرمایه گذاری در قم چه مشکلاتی وجود دارد.

معاون اقتصادی استاندار قم گفت: در موضوع سرمایه گذاری با موانع قانونی روبرو هستیم که در اختیار استان نیست و باید از طریق مجلس پیگیری شود بارها گفته ام که ما در تفسیر قانون باید به روح قانون توجه داشته باشیم که منظور و هدفش  چه بوده است.   غنضفری با اشاره به برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در قم گفت: این همایش را که استاندار محترم اقدام به برگزاری آن کرده است، همه فرصت های سرمایه گذاری قم معرفی می شوند.

معاوناستاندار قم با قدردانی و تشکر از همکاری مستمر روزنامه شاخه سبز و هفته نامه آفتاب قم در انعکاس اخبار استان گفت: امیدواریم که همکاری این رسانه تاثیر گذار همچنان ادامه داشته باشد. درادامه فریدون بهزادی مدیر تحریریه  روزنامه شاخه سبز گفت: انعکاس  و بیان توانمندی مدیریت استان اولویت نخست روزنامه ما است.

وی افزود: در سال های اخیر چهره استان قم نسبت به گذشته تغییر کرده است و این نشان می دهد با توجه به اینکه در شرایط خاصی قرار گرفته ایم  اما درقم کارهایی خوبی  شده ودر دست انجام است واین نیاز به اطلاع رسانی دارد. بهزادی بیان کرد: انعکاس عملکردهای مثبت از وظایف مطبوعات است؛ اما در کنارش ضعف ها را نیز می بینم و انتقاد می کنیم. 

وی افزود: دراین بین نمی شود سطح توقعات مردم را نادیده گرفت بنابراین سعی شود سطح انتظارات  مردم  با  وضعیت کنونی مطابقت داشته باشد.  وی امید بخشی به مردم را یکی دیگر از تکالیف رسانه ها دانست و اظهارداشت: 40سال از انقلاب  اسلامی ایران می گذرد و کارهای خوبی صورت گرفته و نباید اجازه داد که دشمن  از طریق رسانه های خود این همه کارهای خوب انجام شده را نادیده بگیرد و مردم را ناامید کند بنابراین کار ویژه رسانه ها در چنین شرایط  این نیست که کارهای انجام شده منعکس  کنند.

انتهای پیام /

پاسخی بگذارید