تاریخ : 1398/05/25 10:33
شناسه : 208684

حزب‌الله لبنان برای اولین بار تصاویری از حمله به ناوچه «ساعر» رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ منتشر کرده است.

حزب‌الله لبنان برای اولین بار تصاویری از حمله به ناوچه ساعر رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ منتشر کرده است. 

تیرماه سال ۱۳۸۵، «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله لبنان در سومین روز از جنگ از انهدام ناوچه اسرائیلی ساعر که اماکن و ابنیه و زیرساخت‌های حیاتی لبنان را هدف قرار می‌داد خبر داد. این حادثه، از سال ۱۹۶۷ میلادی (۱۳۴۷ شمسی) بی‌سابقه بود و ارتش رژیم صهیونیستی در ۴۰ سال قبل، بدون هیچ مزاحمی در آب‌های مدیترانه جولان می‌داد. 

 

فیلمی که حزب‌الله لبنان برای اولین بار از حمله به ناوچه ساعر منتشر کرده است

* ناوچه ساعر

اوایل دهه ۱۹۸۰م. نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی قراردادی را با بخش کشتی سازی شرکت آمریکایی «نورثروپ گرومن» برای ساخت ۳ فروند ناوچه کلاس «ساعر۵» منعقد کرد.

۲ شناور در سال ۱۹۹۳  و یکی در سال۱۹۹۴  تحویل ارتش رژیم صهیونیستی شدند. سیستم‌های نظامی و رزمی هم توسط کمپانی‌های صنایع هوایی اسراییل و سیستم‌های مخابراتی توسط کمپانی تادیران بر روی ناو مذکور نصب شدند.

همچنین ناوچه‌های ساعر به دوربین‌های تلویزیونی و مسافت‌یاب‌های لیزری متعدد مجهز هستند.بر روی این ناوچه‌ها سیستم‌های فریب دهنده اژدر، ساخت شرکت آمریکایی سنسایتک نصب شده که به همراه 3 پرتاب کننده چف در عقب کشتی، باعث منحرف شدن اژدر یا موشک متخاصم می‌شوند. «ساعر۵» فضای لازم برای نشست و برخاست بالگرد را داراست و برای جنگ ضد زیردریایی نیز کاربرد دارد.

پاسخی بگذارید