آخرین اظهارنظر رئیس بانک مرکزی؛
تاریخ : 1398/05/25 17:09
شناسه : 208693

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: بانکها توجه کنند که دوره تخطی برخی از آنها ، از مقررات ابلاغی و برخی نسبت ها،بویژه درصدهای سهامداری، اجرای حاکمیت شرکتی، اعطای برخی وامهای خاص ، خصوصاً به اشخاص و شرکتهای مرتبط و...به سرآمده است.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی امروز خود تأکید کرد: بانکها توجه کنند که دوره تخطی برخی از آنها، از مقررات ابلاغی و برخی نسبت ها، بویژه درصدهای سهامداری، اجرای حاکمیت شرکتی، اعطای برخی وامهای خاص ، خصوصاً به اشخاص و شرکتهای مرتبط و... به سرآمده است.

همتی ادامه داد:‌ بانکها باید در چارچوب برنامه های بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی، دستورالعمل ها و تصمیمات جدی و قاطعی که در بانک مرکزی اتخاذ و به آنها ابلاغ خواهد شد، با جدیت تمام پیگیری واجرا نمایند.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اقدامات انجام گرفته دربازار ارز تأکید کرد: همانگونه که فعالان اقتصادی و مردم آگاهی دارند، بازار ارز پس از یک دوره سخت که بیشتر از ناحیه فشارهای خارجی و تحریم های همه جانبه و انتظارات منفی ناشی از آن بود، در دوره اخیر،تدریجاً به سمت پایداری و پیش بینی پذیری حرکت می کند.

وی افزود: بنده همچنان بر عهد و برنامه یکسال پیش خود مبنی بر صیانت از ذخایر بانک مرکزی پابرجا هستم وبه صورت فزاینده به تقویت آن اهتمام جدی دارم.

پاسخی بگذارید