رئیس اتحادیه مشاوران املاک:
تاریخ : 1398/05/26 15:01
شناسه : 208718

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: تب افزایش قیمت مسکن در کشور فروکش کرده و در بیشتر مناطق قیمت‌ها نزولی شده است.

مصطفی قلی خسروی گفت: در سال ۹۱ هم زمان با افزایش قیمت ارز در کشور قیمت مسکن نیز افزایش ناگهانی پیدا کرد که بعد از پایین آمدن قیمت ارز، دوباره روند نزولی را طی کرد و در سال ۹۷ که قیمت مسکن داشت به ثبات می‌رسید دوباره با افزایش نرخ ارز، قیمت مسکن افزایش سه برابری را تجربه کرد و امروز بعد از یک افزایش ناگهانی قیمت در بازارمسکن شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم.
 
وی ادامه داد: قیمت مسکن در شهر تهران در همه مناطق از یک میلیون تومان تا ۳ میلیون تومان و بیشتر، بنا به موقعیت واحد مسکونی کاهش داشته است.
 
قلی خسروی تصریح کرد: این روند کاهشی قیمت مسکن ادامه دار خواهد بود و حتی با هرگونه اقدام دولت در بخش مسکن نیز قیمت‌ها کاهش می‌یابد.
 
وی ادامه داد: از اول فروردین ۹۷ تا ۲۲ مرداد ۹۷ تعداد کل قراردهای کشور ۵۸۰ هزار و ۳۲۸ فقره بوده که از این تعداد ۳۰۸ هزار و ۲۴۸ عدد مبایعه نامه و ۲۶۵ هزار و ۶۹۵ فقره اجاره نامه است در مدت مشابه امسال نیز از ۱ فروردین ۹۸ تا ۲۲ مرداد ۹۸ تعداد کل قراردادهای کشور ۴۷۳ هزار و ۷۳۸ فقره اجاره نامه و تعداد ۲۳۱ هزار و ۵۰۱ عدد مبایعه نامه و ۲۳۹ هزار و ۱۸۴ عدد اجاره نامه به ثبت رسیده است.
 
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: در کل کشور ۱۸ درصد تعداد معاملات، ۲۵ درصد تعداد مبایعه نامه و ۱۰ درصد تعداد اجاره نامه‌ها نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است.
 
وی بیان کرد: در شهر تهران از تاریخ اول فروردین ۹۷ تا ۲۲ مرداد ۹۷ تعداد کل قراردادها ۱۵۹ هزار و ۹۸۸ عدد بود که از این تعداد ۷۹ هزار و ۴۸ عدد مبایعه نامه و ۷۹ هزار و ۷۳۷ عدد اجاره نامه به ثبت رسیده است؛ در مدت مشابه امسال از تاریخ ۱ فروردین ۹۸ تا ۲۲ مرداد ۹۸ تعداد کل معاملات شهر تهران ۱ هزار و ۹۶۵ عدد و تعداد ۲۶ هزار و ۵۶۳ عدد مبایعه نامه و ۶۴ هزار و ۶۹۷ عدد آن اجاره است که شاهد کاهش ۳۶ درصدی در کل معاملات و ۵۴ درصدی در خرید و فروش و ۱۹ درصدی معاملات اجاره هستیم.

پاسخی بگذارید