تاریخ : 1398/05/30 09:39
شناسه : 208774

محموله بزرگ داروی کمیاب توسط ماموران نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان و تیم بازرسی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شناسایی، کشف و ضبط شد.

فرزانه فرجیان اظهار داشت: محموله بزرگ داروی کمیاب توسط ماموران نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان و تیم بازرسی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شناسایی، کشف و ضبط شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در پی گزارش ماموران نیروی انتظامی استان مبنی بر کشف مقادیر زیادی دارو از یک دستگاه اتوبوس مسافربری در مسیر زاهدان به زابل، تیم بازرسی معاونت غذا و دارو به محل اعزام و مشخص شد محموله مذکور بدون کسب مجوزهای قانونی و خارج از چرخه مجاز توزیع در حال جا به جایی به شمال استان بوده و بیشتر اقلام دارویی کمیاب در کشور است.


وی ارزش ریالی محموله مکشوفه را بالغ بر 190 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: پرونده مذکور بلافاصله پس از تکمیل مستندات، جهت صدور رای به مراجع قضایی ارجاع شده است. عرضه خارج از چرخه مجاز توزیع و فروش بی‌ضابطه دارو موجب ایجاد کمبودهای کاذب دارویی در کشور و تضییع بیت‌المال و حقوق افراد جامعه می‌شود.

فرجیان افزود: از مردم و تمامی دست اندرکاران و نهادهای نظارتی استان انتظار داریم در صورت مشاهده تخلف در زمینه فروش و عرضه اقلام دارو موضوع را از طریق شماره 190 و یا شماره تلفن‌های 33372058، 33372062 و 33372063 به کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گزارش کنند.

پاسخی بگذارید