تاریخ : 1398/06/3 14:51
شناسه : 208845

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز یک مکتب دفاعی ـ امنیتی داریم که می‌تواند در دنیا الگو قرار گیرد و هر جا الگو قرار گرفت، پیروزی‌ها را به دنبال داشت.

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی در همایش سالانه تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه‌های علمیه استان‌های قم، خراسان رضوی، تهران بزرگ و اصفهان که صبح امروز در مجمتع فرهنگی آموزشی امامت برگزار شد، اظهار کرد: بیاینه گام دوم و صدور آن توسط رهبر معظم انقلاب، می‌تواند سرفصل جدیدی در تاریخ انقلاب اسلامی باشد و بسیج نیز در پنجم آذر ماه سال جاری به چهلمین سالگرد تشکیل خود می‌رسد و تقارن این دو با هم، ماهیت تشکیلات بسیج را بیان می‌کند.

وی با بیان اینکه در بیاینه گام دوم مخاطب جوانان بوده‌اند، تصریح کرد: بسیج به عنوان نهاد اجرایی انقلابی کشور

که دارای افتخارات زیادی است، می‌تواند نقش اساسی و تعیین کننده در موفقیت هرچه بیشتر و کامل این بیاینه داشته باشد، تحقق این هدف الزاماتی به دنبال دارد که در سازمان بسیج یکی از رسالت‌های سازمان بر این مترتب است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: حضور بسیج در دهه اول انقلاب بسیار اعجاب برانگیز است؛ بسیج در پیروزی انقلاب اسلامی با به میدان آوردن مردم متدین و انقلابی و با تکیه بر فرهنگ تشیع توانست در مقابل قوی‌ترین حکومت منطقه غرب آسیا به پیروزی برسد، نه تنها در مقابل این حکومت، بلکه ۶۰ هزار مستشار نظامی نیز در کشور حضور داشتند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: ملت ایران همان روزی که حکومت در دستشان نبود، آمریکا را شکست دادند. این قدرت بسیار بزرگی است، برای اولین بار در قرون متمادی که مبارزات علمای اسلام در اعصار مختلف به عرصه ظهور رسیده بود، ولی نتوانسته بود پیروزی تضمین‌کننده‌ای داشته باشد اسلام ناب به پیروزی رسید و اداره جامعه را به دست گرفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در حکومت‌های غربی احزاب واسطه بین حکومت و مردم هستند، عنوان کرد: امام راحل (ره) مکتب جدیدی را بنیان گذاشت و فرمان تشکیل بسیج را صادر کرد، بسیج بود که با حضورش در میدان نبرد تفکر عاشورایی و علوی را در جبهه ترویج داد، مردم کوچه و بازار از مساجد جوشیدند، هزاران شهید تقدیم کردند و مکتب دفاعی و باور ما می‌توانیم را ایجاد کردند.

وی ادامه داد: امسال در نظر داریم برای ۹۲ هزار شهید بسیجی کنگره برگزار کنیم. ما ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز داریم، ۹۲هزار شهید بسیج نشان دهنده این است که مردم عادی بدون آموزش، در بالاترین سطوح نقش‌آفرینی کردند و عامل موفقیت جمهوری اسلامی شدند.

سلیمانی اظهار کرد: همه این‌ها به گنجینه تبدیل شد و امروز یک مکتب دفاعی امنیتی داریم که می‌تواند در دنیا مورد الگو قرار گیرد و هر جا مورد الگو قرار گرفت پیروزی‌ها را به دنبال داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن بیان اینکه حضور سازمان یافته جوانان و نوجوانان در راستای بیانیه گام دوم برای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب از اصلی‌ترین رسالت های بسیج است، تصریح کرد: رهبری نگاه دیگری به بسیج دارند مبنی بر اینکه بسیج باید اعتلا کند و در شرایط بهتری قرار گیرد، برای اینکه بسیج بتواند نقش خود را در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ایفا کند باید به وضع بسیج توجه کنیم، باید در بحث بسیج آسیب‌شناسی کنیم.

وی یادآور شد: ما باید مسئله‌شناسی کنیم، 160 هزار رده در کشور داریم که بخشی از آن‌ها بیرون از مساجد است و باید به داخل منتقل شود، ۶۰ هزار واحد دانش‌آموزی و ۳۸ هزار واحد قشری داریم، متاسفانه بخش قابل توجهی از این‌ها غیرفعال هستند.

سلیمانی اضافه کرد: در زمینه اردوهای جهادی اگر هر پایگاه دو دسته اردوی جهادی سازماندهی کند ۱۰۸هزار اردوی جهادی داریم، اگر پایگاه‌ها فعال شوند بسیاری از انتظارت برآورده می‌شود، این‌ها در قالب حلقه‌های صالحین نیز می‌توانند نیروی تربیتی خوبی باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به کلام رهبری مبنی بر اینکه  یکی از دغدغه‌های من پشتوانه فکری نیروهای بسیجی است، افزود: این نیاز به قوت خود باقی است، اگر بسیجیان را جذب نکنیم، نمی‌توانیم پشتوانه فکری آن‌ها را تقویت کنیم و در این بخش به شدت نیازمند بسیج طلاب و روحانیون هستیم.

مردم‌یاری از ضرورت‌های دوره فعلی بسیج است/ تعمیر و بازسازی 11 هزار منزل مسکونی سیل‌زده توسط بسیج

وی ضمن بیان اینکه اگر به پایگاه‌های بسیج اعتماد کنیم، اختیار برنامه‌ریزی را در اختیار آن ها قرار می‌دهیم، بیان کرد: از الزامات اصلی اعتلای بسیج توجه به منظومه فکری رهبری است، هیچ خلاء تئوریکی نداریم و رهبری همه آن‌ها را فرموده‌اند، از دیگر ضرورت‌هایی که در دوران فعلی پیش روی ما قرار دارد، خدمت‌رسانی، مردم‌یاری و محروم‌زدایی است.

سلیمانی با اشاره به اینکه بسیج در سیل اخیر موفق شد 11 هزار و 500 منزل مسکونی را تعمیر یا بازسازی کند، عنوان کرد: واحدهای تعمیری تا پایان شهریور ماه تحویل شده، بخش قابل توجهی از واحدهای احداثی تا پایان آذرماه تحویل می‌شوند و بخش دیگری به سرعت در حال پیگری است، سپاه و بسیج ۴۰ پروژه محرومیت‌زدایی را طرح‌ریزی کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: مطالبه‌گری، پرچم‌داری عدالتخواهی و مبارزه با ظلم و فساد باید به دست نیروهای انقلابی باشد و اگر درست برنامه‌ریزی شود کسانی که می‌توانند بدون ورود به سیاست مطالبه داشته باشند، همین نیروهای بسیجی هستند.

وی ضمن بیان اینکه برنامه‌هایی برای استقلال اقشار در برخی موارد در حال پیگری است، عنوان کرد: ظرفیت‌های تحقق گام دوم انقلاب بسیار زیاد است، و همه آن‌ها در بسیج موجود است و ما در مرحله جدیدی که بسیج شروع کرده باید این ظرفیت‌سازی‌ها را نیز در اولویت کار خود قرار دهیم.

سردار سلیمانی اظهار کرد: در رابطه با ظرفیت‌سازی با بسیج اساتید و طلاب روحانی هیچ محدودیتی نداریم، هیچگونه نگرانی در این مورد نداریم، مواردی که در اختیار بسیج باشد رسیدگی و در بقیه موارد پیگیری می‌کنیم.

پاسخی بگذارید