تاریخ : 1398/06/6 21:30
شناسه : 208921

رییس اداره صنعت و معدن شهرستان ری گفت: تولید کنندگان شهرستان ری با وجود تحریم ها و نوسانات ارزی با خود باوری، جهش درخشانی در بخش صادرات داشتند.



به گزارش شاخه سبز از شهرری - عزیزالله افضلی در جمع بانوان فعال رسانه ای با اشاره بر عملکرد 97 اداره صمت شهرستان ری ، بیان کرد : شرایط اقتصادی کشور بر اساس نوسانات ارزی دچار مشکلاتی شد که لاجرم تولید کنندگان ما را برآن داشت تا در تامین بخشی از مواد اولیه که از خارج کشور وارد می شد، در داخل صورت بپذیرد. 


افضلی با اشاره براینکه تحریم ها در کشور ما فرصتی شد تا به خود باوری در بخش تولید برسیم، گفت : امروز عمده مواد مصرفی و کالاهای مورد نیاز داخل کشور تولید شود.


رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری گفت : بررسی های اداره صمت شهرستان ری نشان می دهد که باتوجه به ورودی تقاضا در بخش توسعه صنعتی، صدور پروانه توسعه ای، صدور پروانه بهره برداری و مباحثی که در موضوع حمل و نقل و ترافیک تولید رصد شده ، بیش از ۴۳ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.


وی با بیان اینکه شهرستان ری بعنوان شهر ذخیره کالا محسوب می شود، افزود: با وجود بیش از هزار انبار کالا بزرگ در شهرری ما بعنوان لجستیک استان تهران و ضمن اتحادیه انبارداران لجستیک کشور مطرح هستیم. 


افضلی ادامه داد : با توجه به هم افزایی دستگاه های نظارتی که با همکاران ما در بخش بازرسی داشتند موجب شد تا عملکرد ها را نیز تحت نظر قرار بگیرد. کشفیات خوبی در حوزه لوازم خانگی، لاستیک، نخ و کاغذ و کالاهای الویت دار امروزه انجام شد و با تنظیم گزارش تخلف به اداره کل تعزیرات حکومتی شهرستان های استان تهران اقداماتی داشتیم؛ ذیل آنکه بخشی از موارد براساس تصمیمات ستاد احتکار با کمک اتحادیه های صنفی و صنعتی بین مصرف کنندگان مواد اولیه که همان واحد های تولیدی محسوب می شود، توزیع شد. 


رییس اداره صنعت و معدن شهرستان ری اضافه کرد: در بخش واحد امور صنایع و معدن نیز به دلیل رکود مسکن با توجه باینکه شهرک صنعتی شمس آباد با هدف گذاری مصالح ساختمانی دچار رکود شد، ولی نوسانات ارزی این امکان را برای تولیدکنندگان ما فراهم کرد که بیشتر کالاهای خود را به کشور های همسایه، آسیای میانه، حاشیه خلیج فارس و کشورهای دور دست صادر کنند. به نوعی این فضا و مزیت با توجه به شرایط تحریم پیش آمد تا دربخش صادرات، سال جهش را در شهرستان شاهد شویم. 


وی مطرح کرد: تولید کنندگان خود گویای این پیشرفت در شرایط تحریم هستند. این امر موجب توسعه اشتغال و تولید کالاهای داخلی شد بطوریکه آن دسته از کالاهایی که باور بر تولید نداشتیم با توجه به فشارهای اقتصادی به خودکفایی رسیدند. 


افضلی خاطر نشان کرد : امسال وزارت صمت نمایشگاهی را با عنوان نیازمندی های بخش تولید مطرح کرد که تا واحد های تولیدی داخلی کشور بتوانند محصولات تولیدی خود را با واردکنندگان به اشتراک بگذارند و از تجارب آنان با عقد تفاهم نامه ای استفاده کنند. ما نیز ازین طرح برای  پروژه های واحد تولیدی خود استفاده کردیم و در راستای توسعه شهرستان بهره گرفتیم. 


* درخشش مدیریت بانوان نسبت به آقایان بر اساس آمار های موجود

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری تصریح داشت : الویت و مزیت مدیریت بانوان نسبت به آقایان سطح بالایی را داراست ،  ازین نظر که دقت، حوصله و کار مفید آنان در طول روز آمار بالایی را طی کرده است. 


وی یاد آور شد : بخش زیادی از واحدهای تولیدی کشور در حوزه جنوب تهران توسط بانوان اداره می شود و خوشبختانه واحدهای تولیدی پوشاک خوبی داریم که بعضی از کارفرمایان ما شاید بیش از 400 نفر از زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش و حمایت می کنند. 


افضلی با اشاره بر حمایت بانوان در حوزه های مختلف، اظهار داشت :در حوزه تعریف شده مشاغل خانگی ما بیشتر به خدمات رسانی بانوان فعالیت داریم، مانند قالیبافی، امور خیاطی و آرایشگری و... تفاهم نامه ای با بیمه تامین اجتماعی داریم. 


* رشد ۴۳ درصدی وضعیت صنعت در شهرستان ری 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری در این افتتاح از طرح های صنعتی ری امروز گفت: امروز و به مناسبت پنجمین روز از هفته دولت با حضور احمد اسماعیلی راد، فرماندار ویژه شهرستان ری در شهرک شمس آباد سه واحد تولیدی با بیش از ۷۵ میلیارد تومان سرمایه به بهره برداری رسید.


وی عنوان کرد :  واحد های صنعتی کارخانه تجارت پارس، تهویه تهران و بازرگانی آریا لیزر ایران در مجموع نزدیک به ۳۲۰ شغل جدید ایجاد کرده و در حال حاضر در حوزه های تولیدی خدمات رسانی می کند.


افضلی اشاره داشت: برای اولین بار چاپگری با نرم افزار فارسی در جهان در حال تولید است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افزایش تولید این صنعت بومی شده در کشور باشیم.


انتهای پیام/

پاسخی بگذارید