تاریخ : 1398/06/7 15:20
شناسه : 208924


⁠⁣  اولین دوره از کلاس‌های آموزشی شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان ری در بخش قلعه نو با محوریت آموزش مسائل حقوقی، عمرانی و توسعه روستایی با حضور حسن خلیل‌آبادی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری، برخی از اعضای این شورا و اعضای شورای روستا و بخش‌های قلعه نو صبح روز پنجشنبه، نهم شهریور ماه، برگزار شد.

به گزارش شاخه سبز از شهرری - حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با حضور در این مراسم ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این کلاس‌ها عنوان کرد: با وجود پیشرفت تکنولوژی نیاز به آموزش و به روز بودن در جامعه همواره احساس می‌شود؛ چرا که اگر اطلاعاتی از قوانین و مسائل روز دنیا نداشته باشیم، گویی در تاریکی و جاده مرگ گام برمی‌داریم.

 وی با اشاره به نقش و جایگاه شوراها در جامعه گفت: نیاز به آموزش در شوراها بیش از نهادهای دیگر احساس می‌شود، چراکه برخی از اعضا در سال‌های گذشته به سبب عدم آگاهی از برخی موارد سلب عضویت شدند.


 خلیل‌آبادی افزود: یکی از دلایلی که باعث سلب یکی از اعضا در سال‌های گذشته شد، آن بود که عضو مذکور بدون اطلاع داشتن از قوانین اقدام به صدور کارت عضویت برای خود کرده بود که این اقدام خلاف قانون بوده و باعث سلب عضویت فرد شد.

 رئیس شورای شهرستان ری تصریح کرد: به سبب این مسائل ساده نباید زحمات خود را از بین ببریم؛ لذا این موارد باید با دقت، آگاهی و آموزش رفع شود تا دیگر شاهد چنین معضلاتی در شوراها نباشیم.

 خلیل‌آبادی یکی از ارکان دین اسلام را یادگیری و آموزش خواند و اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در دنیای امروز به درستی زندگی کنیم، باید تمامی مسیرها را بشناسیم و نباید در مقابل فهم و دانش مقاومت کنیم، چراکه با افزایش اطلاعات خود می‌توانیم در راستای پیشرفت و توسعه روستا، شهر و حتی کشور خود گام برداریم.

 عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در پایان با اشاره به هفته دولت، یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و گفت: در گذشته جامعه برای معلمان ارزش بیشتری قائل بود و این دو معلم ارجمند در آگاهی و آموزش جامعه نقش داشتند، امیدوارم روحشان شاد و راهشان پر رهرو باشد.

* بمناسبت دهه فجر بزرگترین کشتارگاه کشور در بخش قلعه نو افتتاح می گردد

علیرضا صادقی بخشدار قلعه نو ضمن تبریک هفته دولت  در این جلسه بیان کرد: جلسه امروز با توجه به مسائل قانونی رایج در روستا و حریم آن، همچنین شرح طرح هادی برگزار شد. اینگونه مباحث شوراها و دهیاران ما چون بصورت مستقیم در ارتباط هستند و نیاز به یادآوری دارند در برنامه ها گنجاندیم تا قوانینی که اصلاحیه خورده یا جدید هستند بیشتر در مورد آن شرح و آموزش داده شود. 

صادقی با اشاره بر اینکه بخش قلعه نو دارای 13روستا دارای دهیاری و 2 روستا فاقد دهیاری هست که 51 نفر عضو شوراها هستند، گفت: این جلسات بصورت دوره ای به پیشنهاد شورای شهرستان ری، جزو برنامه های آموزشی قرار گرفت و ما نیز  با هماهنگی کارشناسان از استان تهران این جلسه را برگزار کردیم و امیدواریم با تدوام آن در قالب مباحث دیگر، رشد توسعه را در بخش شاهد باشیم. 

بخشدار قلعه نو افزود :این نوع جلسات موجب می شود تا آگاه سازی افراد از تخلفات ناخواسته بواسطه نا دانستن قانون و یا کم اطلاعی از اصلاحیات جدید به قانون الصاق شده جلوگیری شود. به طبع با دانستن صحیح قانون رفت و آمد به دادگاه و شوراهای حل اختلاف کاهش می یابد و علاوه بر آن هم رفع مشکلات در سطح روستا تسریع می یابند چون هر کاری در مجاری قانون قرار گیرد قطعا مثمر ثمر واقع می شود. 


وی در پایان از افتتاح چند اقدام در دست بخشداری قلعه نو، گفت: خانه بهداشت فیروزآباد، دامداری بخش خصوصی، مراکز کارآفرینی مربوط به بسیج در ماه های آتی به بهره برداری می رسد و برای دهه فجر نیز افتتاح بزرگترین کشتارگاه کشور را در بخش قلعه خواهیم داشت.

*بالابردن سطح آگاهی از قوانین موجب ارتقای خدمات در روستا می شود

محسن فاضلی عضو شورای بخش قلعه نو گفت: بر اساس اینکه قوانین و مقررات چون دستخوش تغییرات شده بالا بردن سطح علمی و آگاهی شوراها از لحاظ ارائه خدمات در روستا لازم و ضروری شمرده می شود، زیرا اعضا از خود اهالی هستند.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید