تاریخ : 1398/06/8 19:59
شناسه : 208927

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به کاهش چشمگیر قیمت گوجه فرنگی در بازار، گفت: کارخانجات رب به بهانه افزایش قیمت گوجه، رب را گران کردند و الان هم نرخ آن را پایین نمی آورند.

اسدالله کارگر با بیان اینکه کارخانجات تولیدکننده رب اعلام کردند که به دلیل افزایش قیمت گوجه فرنگی، رب را گران کرده اند، گفت: در حال حاضر قیمت گوجه به حداقل رسیده و کارخانجات باید نرخ محصول تولیدی خود را کاهش می دادند اما این کار را نکردند.
وی قیمت هرکیلوگرم گوجه فرنگی را درحال حاضر بین ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: درحال حاضر عرضه گوجه فرنگی بسیار فراوان است و قیمت آن نیز برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست.
 
کارگر ضمن انتقاد از عملکرد کارخانجات رب در این میان، اظهارداشت: باتوجه به اینکه کارخانجات خرید انبوه می کنند قیمت برای آنان بسیار کمتر تمام می شود.
 
وی تصریح کرد: تقاضای ما از مردم این است که خودشان گوجه فرنگی بخرند و رب مورد نیازشان را تامین کننند تا مانع اینگونه سوءاستفاده ها شوند.
 
پیش بینی کاهش قیمت میوه ها از هفته آینده
 
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز ماه محرم از فردا شنبه، گفت: با توجه به تعطیلی مراسم عروسی، جشن ها و همچنین تمام  شدن بازگشت حجاج به کشور، پیش بینی کاهش قیمت میوه را از هفته آتی داریم.
 
بنابر گزارش مهر، کارگر با بیان اینکه بعد از ماه محرم نیز ماه صفر را پیش رو داریم، افزود: در این یک الی دو ماه با کاهش نرخ انواع میوه مواجه خواهیم بود چرا که تقاضا برای میوه به شدت افت می کند.
 
وی اشاره به اینکه قیمت موز در یک هفته گذشته در میدان مرکزی میوه و تره بار تا ۱۵ الی ۱۵.۵ هزارتومان رسیده بود، افزود: پیش بینی می شود نرخ این میوه طی روزهای آینده بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یابد.
 
کارگر گفت: دلیل افزایش قیمت موز علاوه بر افزایش تقاضا کاهش عرضه نیز بود و واردکنندگان آنقدر ذخیره دارند که می توانند زمان افزایش تقاضا میزان تزریق به بازار را بیشتر کنند.

پاسخی بگذارید