تاریخ : 1398/06/10 12:23
شناسه : 208980

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه سهمیه سوخت پایه ناوگان درون‌شهری و برون‌شهری یکسان است، گفت: ‌سهمیه پایه کامیون‌های زیر 20 تن 10 درصد کاهش یافت، البته سهمیه پایه ناوگان در کلاس‌های مختلف، متفاوت است.

فرامرز مداح عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ‌در مورد آخرین جزئیات سهمیه پایه سوخت کامیون‌ها و نزدیک شدن این سهمیه به صفر، اظهار داشت:‌ کاهش سهمیه‌ به دو عامل بستگی دارد، اول آنکه باربرگ در بخش کامیون‌های درون‌شهری راه‌اندازی شود که این مورد راه‌اندازی شد و در حال پیاده‌سازی است.

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر خیلی از کامیون‌های داخلی باربرگ دریافت می‌کنند، اما برای جا افتادن آنها کمی زمان لازم است.

* سهمیه پایه کامیون‌های زیر 20 تن 10 درصد کاهش یافت

وی با بیان اینکه سهمیه پایه ناوگان درون و برون‌شهری یکسان است، اضافه کرد: ‌سهمیه پایه کامیون‌های زیر 20 تن 10 درصد کاهش یافت البته سهمیه پایه ناوگان در کلاس‌های مختلف، متفاوت است.

* انواع سهمیه‌های سوخت کامیون‌ها

مداح درباره سهمیه‌های سوخت کامیون‌ها و تفکیک آنها، توضیح داد: در حال حاضر سه سهمیه سوخت برای کامیون‌ها داریم، اولین مدل، سهمیه سوخت عملکردی است که بر اساس میزان عملکرد، سوخت اختصاص می‌یابد.

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: دومین مدل، سهمیه پایه کاهش نیافته (معمولی) است که به ناوگانی اختصاص می‌یابد که فعال هستند اما میزان کارکرد آنها کافی نیست، این ناوگان‌ فقط فعال هستند اما کم فعالیت می‌کنند.

وی افزود: سومین مدل سهمیه سوخت هم، ‌«سهمیه پایه کاهش یافته» است که به کامیون‌هایی اختصاص می‌یابد که فعالیت آنها هیچ جا ثبت نمی‌شود یعنی در جاده و شهر فعال نیستند، این کامیون‌ها ‌سهمیه پایه کاهش یافته می‌گیرند که میزان کمی دارد و فقط برای این است که بتواند استارتی بزند و باطری آنها نخوابد و تردد بسیار محدودی داشته باشد.

* کاهش «سهمیه پایه معمولی» در دستور کار 

مداح اظهار داشت: «سهمیه پایه کاهش یافته» عددی پایین است که کار خاصی با آن نداریم، کامیونی که در کشور شماره می‌شود، ماهانه این رقم سهمیه پایه را دریافت می‌کند که رقمی بسیار پایین است.

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: ‌ما در حال حاضر، کاهش «سهمیه پایه معمولی» را در دستور کار داریم‌ تا بدین ترتیب بر اساس پیمایش، رقم واقعی سوخت اختصاص یابد.

پاسخی بگذارید