تاریخ : 1398/06/11 15:06
شناسه : 209024

غلامعلی افروز با تشکر از دست اندرکاران سریال «بوی باران» گفت: این سریال خانواده‌ها را با پدیده‌ شوم اعتیاد و مواد مخدر بیشتر آشنا کرد و هوشیاری لازم را به آنها داد.

غلامعلی افروز رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره ایران با اشاره به پخش مجموعه تلویزیونی «بوی باران» از شبکه یک سیما گفت: «بوی باران» یکی از مجموعه‌های خوب و ممتاز چندسال اخیر است. این سریال توانسته به خوبی اثرات مخرب پدیده‌ شوم اعتیاد، قاچاق مواد مخدر، پولشویی و بزهکاری در خانواده‌ها را با ظرافت و دقت به تصویر بکشد.

 وی افزود:یکی از نقاط قوت این سریال پرداختن به بحث خانواده هاست، اینکه یک خانواده چگونه می‌تواند فرزندی داشته باشد که گرفتار اعتیاد و چیز‌های دیگر شود بدون اینکه پدر و مادر خانواده متوجه شوند! و این مجموعه توانست به خانواده‌ها هشیاری لازم را بدهد که چطور باید درمورد فرزندانشان دقت لازم را داشته باشند تا گرفتار اعتیاد و از آن بدتر همکاری با باند‌های مواد مخدر و ... نشوند.

این استاد دانشگاه تهران گفت: سریال «بوی باران» به خوبی نشانه‌های یک جوان در معرض اعتیاد یا گرفتار در اعتیاد و بزهکار را نشان داد، علایمی مانند پرخاشگری، خواب آلودگی ممتد، خودشیفتگی، اضطراب، بی صداقتی و ... که علائم روانی هستند و از سوی دیگر، تغییر سیم کارتها، ملاقات‌های مشکوک و پنهانی، صحبت‌های تلفنی یواشکی و همه‌ این موارد می‌تواند زنگ خطری برای ارتباطات ناسالم و زمینه ساز گرفتاری در باند‌های مواد مخدر یا استفاده از مواد مخدر باشد که هر خانواده‌ای باید به این موارد دقت لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که این سریال توانست به خوبی نشان دهد چگونگی گرفتار شدن در باند‌های مواد مخدر است که هر کسی با هر جایگاهی در اجتماع به راحتی ممکن است فریفته شود و وارد این باند‌ها شود، غافل از اینکه رهایی از این گروه‌ها اغلب غیرممکن است و سرکردگان آن‌ها معمولا با ایجاد شرایط سخت امنیتی یا روانی مانع از خروج افراد از این باند‌ها می‌شوند و عملا یک فرد تا پایان عمر گرفتار منجلاب اعتیاد و بزه خواهد شد و حتی تلاش افراد برای خروج از این گروه‌ها بعضا به حذف فیزیکی آن‌ها منجر می‌شود تا امنیت این باند‌ها به خطر نیفتد.

افروز گفت: بنده کمال تشکر را از عوامل ساخت این سریال فاخر دارم و پیشنهادم این است که چنین سریال‌هایی بیشتر ساخته شود و اینکه به بحث درمان افراد گرفتار و بازگشت آن‌ها به خانواده هایشان بیشتر پرداخته شود همچنین سرنوشت شوم کسانی که با رویای زندگی بهتر با حمایت این باند‌ها از کشور فرار می‌کنند و در دام مافیای مواد مخدردنیا گرفتار شده و به عدم می‌رسند نیز در مجموعه‌های بعدی پرداخته شود.

پاسخی بگذارید