تاریخ : 1398/06/16 11:24
شناسه : 209136

همایش «فعالین اجتماعی» بانوان به همت قنبری مدیرعامل موسسه جامعه زنان نواندیش ری در مجموعه شهربانو شهرداری منطقه 20 برگزار شد.



به گزارش شاخه سبز از شهرری - همایش «فعالین اجتماعی» بانوان با حضور خانم قنبری مدیرعامل موسسه جامعه زنان نواندیش ری، حجت الاسلام علی کنگرلو رییس اداره تبلیغات شهرستان ری، محمد رضایی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهر ری، خانم فتحی مدیرامور یانوان شهرداری منطقه۲۰، مرضیه مینایی پور کارشناس امور دینی و جمعی از بانوان فعال اجتماعی در مجموعه شهربانو شهرداری منطقه ۲۰ برگزار شد.


* طرح «جذب جوانان» و «هم محله ای سلام»

فاطمه قنبری مدیرعامل موسسه جامعه زنان نواندیش ری در این مراسم اظهار داشت: اگر جامعه کوچک خود یعنی خانواده را حفظ کنیم، جامعه بزرگ خود به خود حفظ می شود.

وی افزود: فرزندان ما، مدیران و پدران و مادران آینده جامعه هستند لذا با کسب آگاهی بیشتر برای تربیت خوب فرزندان باید تلاش کنیم.

وی با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور تصریح کرد: آمار طلاق غوغا می کند و طبق اعلام دفترداران در ازای هر پنج ازدواج، سه طلاق صورت می گیرد که بیشتر آنها به دلیل تربیت اشتباه است.

قنبری با تاکید براینکه خانواده ها باید فضای مجازی کودکان را کنترل کنند، گفت: طی سالهای اخیر که با توسعه فضای مجازی مواجه بودیم، آسیب های اجتماعی افزایش پیدا کرده است و بعضی ناهنجاری ها عادی جلوه می کند که زیبنده جامعه نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی تصریح کرد: بحث آتش به اختیار که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند به این معنی نیست که هر کسی به اختیار خودش کار کند، بلکه معنی آتش به اختیار این است که کار باید قانونمند و توسط خود مردم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه موسسه ما یک سازمان مردم نهاد غیردولتی با مجوز قانونی است، گفت: یکی از طرح های ما ستاد جذب جوانان است که اقدام به جذب جوانان ۱۳ الی ۳۰ سال می نماید و باتوجه به تخصصی که دارند در کارگروه های فرهنگی، اجتماعی، خیریه، گردشگری و … از آنها در راستای برنامه های آموزشی استفاده می شود.

مدیرعامل موسسه جامعه زنان نواندیش ری ادامه داد: دورهمی دختران با دختران، دورهمی دختران با مادران و دورهمی دختران با مادرشوهران آینده از طرح های این موسسه است که در بوستان ها و فضای باز محلات برگزار می کنیم.

وی بیان کرد: طرح هم محله ای سلام هرهفته شبهای جمعه با حضور اهالی محل در فضای باز برگزار می شود که ضمن ایجاد فرصت دورهمی برای همسایگان، افراد توانمندی های خودشان را معرفی می کنند تا در رفع مشکلات محله استفاده شود و همدلی و مشارکت در محلات افزایش یابد.

قنبری عنوان کرد: تهیه جهیزیه برای ایتام، افزایش مشاغل خانگی، مشاوره حقوقی رایگان، آموزش طب سنتی و … از دیگر برنامه های این موسسه است که در راستای مشارکت و همدلی و اشتغالزایی انجام می شود.


انتهای پیام/

پاسخی بگذارید