تاریخ : 1398/06/16 16:35
شناسه : 209143

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ری بر لزوم استعداد یابی فرزندان در تربیت صحیح توسط والدین تاکید کرد.



به گزارش شاخه سبز از شهرری - محمد رضایی در همایش فعالین اجتماعی بانوان بخشی از این مراسم اظهار داشت: اگر بتوانیم رشد اقتصادی کشور را افزایش دهیم در جهت قیام امام حسین(ع) وظیفه خود را انجام داده ایم.


وی تصریح کرد: وقتی تلاشی نکنیم در کمترین حد هستیم و بیرون‌رفت از چالش ها راحت نیست لذا برای تغییر باید از حصار بیرون بیاییم.


رضایی با تاکید بر شناسایی استعداد کودکان گفت: فرزندانمان را همه‌کاره ی هیچ‌کاره نکنیم وقتی کودکان را به یادگیری مهارت های مختلف ترغیب می کنیم در واقع هیج مهارتی را به طور کامل یاد نمی گیرند لذا بهتر است در حرفه ای که استعداد دارد آموزش ببیند.


رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهر ری با بیان اینکه اگر در یک هدف مشخص تلاش شود قدرت بالا می رود، افزود: سخت کوشی در حرفه خیلی مهم است برای کسب مهارت تلاش کنید و با یک هدف جلو بروید.


وی بیان کرد: در جامعه رقابت زیاد است اگر با شرایط عادی جلو برویم رقبا ما را کنار می گذارند لذا هیچوقت علم خود را در یک سطح نگه ندارید.


رضایی خاطرنشان کرد: علم و فن در هر رشته و حرفه همواره باید رشد و ارتقا یابد و فعالیت گروهی همیشه موفق تر از فعالیت فردی است.


* بیکاری و تربیت غلط مهمترین عامل آسیب های اجتماعی

مرضیه مینایی پور کارشناس امور دینی و خانواده در بخش پایانی همایش با بیان اینکه نهاد خانواده می تواند آسیب ها را دفع کند، اظهار داشت: خانواده اولین نهاد است که شخصیت خانواده در آن شکل می گیرد.


وی با بیان اینکه تربیت فرزند باید قبل از بارداری شروع شود، گفت: هفت سال اول فرزندمان سید است و در هفت سال دوم باید عبد باشد لذا اینکه می گویند کودک در هفت سال اول پادشاه است اشتباه است زیرا کسی که پادشاه بوده نمی تواند عبد باشد.


مینایی پور با بیان اینکه به دلیل تربیت غلط، سن آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: یکی از عوامل مهم بزه و آسیب اجتماعی بیکاری است و مهارت آموزی تا حد زیادی می تواند جوانان را از آسیب های اجتماعی حفظ کند.


وی با بیان اینکه داشتن «ادب» نقش زیادی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد افزود: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید از خانواده شروع کنیم زیرا خانواده اولین و بزرگترین نهادی است که در شکل گیری شخصیت انسان نقش دارد.


مینایی پور با تاکید بر افزایش معنویت و آموزه های دینی خاطرنشان کرد: همانگونه که به غذای جسم اهمیت می دهید تا غذای سالم بخورید به غذای روح نیز اهمیت دهید تا جسم مرکب خوبی برای روح شما باشد.


انتهای پیام/



پاسخی بگذارید