تاریخ : 1398/06/17 11:09
شناسه : 209147

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به حملات اخیر طالبان در کابل گفت که این گروه نمی‌تواند بر روی آتش‌بس در طی مذاکرات صلح توافق کند بنابراین آنها قدرت مذاکره برای رسیدن به توافق را نیز ندارند و مذاکرت لغو می‌شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت که وی قرار بود روز یکشنبه بطور جداگانه و مخفیانه با رهبران طالبان و «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در «کمپ دیوید» دیدار کند اما به دلیل حمله طالبان در کابل که منجر به کشته شدن 12 نفر از جمله یک نظامی آمریکایی شد مذاکرات با این گروه را لغو می‌کند.

ترامپ در این توئیت نوشت: متاسفانه آن‌ها برای اعمال فشار کاذب مسئولیت حمله‌ای در کابل را به عهده گرفتند که در آن یکی از سربازان ما و 11 نفر دیگر کشته شدند.

وی افزود که طالبان این اقدام را با هدف تقویت موضع خود بر سر میز مذاکره و قدرت چانه‌زنی انجام دادند اما این شرایط را برای آن‌ها بدتر کرده است.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد که اگر طالبان نمی‌تواند بر روی آتش‌بس در جریان مذاکرات بسیار مهم صلح توافق کند بنابراین آن‌ها قدرت مذاکره برای رسیدن به یک توافق بامعنی را نیز ندارند.

این در حالی است که «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان اخیراً اعلام کرده بود که  با طالبان به اصول توافق دست پیدا کرده است و پس از بازنگری و امضای توافقنامه توسط ترامپ 5400 نفر از نیروهای آمریکایی در یک بازه زمانی 145 روزه افغانستان را ترک خواهند کرد.

پاسخی بگذارید