پژمان فر اعلام کرد؛
تاریخ : 1398/06/17 11:13
شناسه : 209148

بحث‌های حاشیه‌ای در مورد واگذاری شرکت " ایران "ایرتور" به خریدار تبریزی یا مشهدی، جهت منحرف کردن ذهن مردم از فساد است، در حالی که اصل واگذاری این شرکت غیر قانونی است.

موضوع واگذاری شرکت " ایران ایر تور" به خریدار تبریزی این روزها موجبات جروبحث نمایندگان تبریز و مشهد را فراهم کرده  است؛ در حالی که حجت الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد، اصل موضوع واگذاری این شرکت را غیرقانونی می‌داند، اما محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز این موضوع را به دعوای" چرا تبریز و مشهد نه" تعبیر می‌کند. 

هر چند واضح است که پیگیری و صلاحیت این موضوع در دست قوه قضائیه است و نمی‌توان از روی گفته‌های افراد قضاوت کرد، اما بررسی جزئیات ماجرا شاید در تنویر افکار عمومی موثر باشد.

در این راستا حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پژمانفر، نماینده مجلس که پیگیر فساد رخ داده در واگذاری ایران‌ایرتور است، در یادداشتی به تسنیم، جزییات بیشتری از این موضوع را مطرح کرد. در این یادداشت آمده است:

با سلام در پی ارائه اسناد تخلفات صورت پذیرفته در واگذاری سهام شرکت ایران‌ایر تور توسط اینجانب برخی از همکاران محترمی که در ارتباط با این موضوع پیگیری‌هایی بلا وجه و مجدانه انجام دادند تا موارد مطروحه بدون آگاه نمودن افکار عمومی فیصله یابد، اقدام به طرح مسائلی نموده اند که مایه شگفتی فراوان است.

در این راستا به حکایت مصاحبه منتشر شده از سوی یکی از این عزیزان اظهار گردیده مشکل اصلی در طرح روند این واگذاری آن است که شرکت ایران‌ایر تور به متقاضی مشخصی واگذار نشده و در عوض به متقاضی دیگری واگذار گردیده است. در پاسخ به مطالب مطروحه توسط این برادر گرامی نکات ذیل را یادآوری می‌نماییم:

اولاً : به موجب اصل هشتم قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت.

ثانیاً: به استناد اصل 84 قانون اساسی هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسایل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر کند.

بسی جای تاسف است که تلاش معمول داشته شده در جهت حفظ حقوق ملت بزرگوار ایران و جلوگیری از تضییع اموال بیت المال به واسطه طرح تخلفات قانونی صورت پذیرفته توسط سازمان خصوصی سازی که همگی مبتنی بر اسناد متقنی است که برای آگاهی در دسترس عموم قرار داده شد، در حد ترجیح بلامرجح قومیت‌ها و ساکنین نواحی مختلف کشور که همگی آنها عزیز و گرانقدر و مایه مباهات می‌باشند، تنزل داده می‌شود.

به منظور تنویر افکار عمومی باید به عرض اظهار کننده گرامی که حتی بدون آگاهی از تخلف خریدار اولیه شرکت ایران ایر تور خلاف بودن برخی از مطالب معروضه را قطعی دانسته‌اند، رسانیده شود خریدار مذکور شرکتی مشهدی نیست بلکه شرکتی تعاونی و زیرپوشش وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است و حقوق شرکت نامبرده طی واگذاری صورت پذیرفته تضییع گردیده است.

بدینوسیله ضمن تکذیب ادعاهای مطروحه در این خصوص ضمن تکریم کلیه اقوام ایران عزیز، ابراز ارادت ویژه به هموطنان غیور آذربایجان، معروض می‌دارد هدف از بیان تخلفات قانونی صورت گرفته در واگذاری سهام شرکت ایران ایرتور توسط سازمان خصوصی‌سازی صرفاً تضییع بیت المال و حقوق حقه ملت عزیز و سرافراز ایران بوده است.

نصرالله پژمانفر

پاسخی بگذارید