رئیس پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران:
تاریخ : 1398/06/23 11:36
شناسه : 209202

رئیس پلیس پایتخت گفت: ۷۰ نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند و بیش از ۲۰ هزار قلم کالای قاچاق توقیف شده و ارزش تقریبی محموله اول که در مرکز تهران کشف شد، ۲۵۰ میلیارد تومان است.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران درباره کشفیات پلیس امنیت اقتصادی پایتخت، گفت: پلیس امنیت اقتصادی فاتب یگان نوپایی است که پرونده‌هایی را برای پیگیری مسائل مختلف در دستور کار خود دارد.
 
وی درباره عملکرد این پلیس در ده روز گذشته، افزود: دو پرونده بزرگ در دو نقطه تهران بررسی شد که سرکردگان این باند‌ها از عمده واردکنندگان کالای قاچاق بودند.
 
سردار رحیمی با بیان اینکه حواله‌های جعلی، کم اظهاری، سوء استفاده از اسناد گمرکی از شگرد قاچاقچیان این دو پرونده بود، تصریح کرد: در محموله اولی که بررسی شد، بیش از ۷۰ دستگاه کامیون شامل انواع و اقسام لوازم خانگی خارجی ساخت چین، کره، آلمان و ایتالیا بود.
 
وی افزود: این کالا‌ها از جنوب ایران وارد تهران شده بود و در دو منطقه در جنوب پایتخت در شورآباد و مرکز تهران کشف شدند.
 
رئیس پلیس پایتخت گفت: ۷۰ نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند و بیش از ۲۰ هزار قلم کالای قاچاق توقیف شده و ارزش تقریبی محموله اول که در مرکز تهران کشف شد، ۲۵۰ میلیارد تومان است.
 
وی افزود: در بررسی پرونده محموله دوم که در شور آباد کشف شد، ۲۵ کامیون توقیف، ۴۰ نفر دستگیر شدند و ۳۰ میلیارد تومان نیز ارزش اموال کشف شده در محموله دوم است.
 
سردار دحیمی ادامه داد: تمام اطلاعات کالا‌هایی که از گمرک ترخیص می‌شوند، در اختیار ما قرار دارد، لذا اطلاعات محموله‌های کشف شده در اختیار ما نبود و ظن ما را بر این داشت که اموال قاچاق هستند و پس از بررسی پرونده این موضوع برای ما محرز شد.
 
وی افزود: در حال حاظر ۸، ۹ پرونده در حال بررسی در پلیس امنیت اقتصادی فاتب است و در حال پایش اطلاعاتی هستیم، در شش ماهه گذشته در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملکرد پلیس امنیت اقتصادی نسبت به پارسال ۱۲۸ درصد افزایش داشته است.
 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه مقصد بسیاری از کالا‌های قاچاق تهران است و به همین منظور در تلاش هستیم تا پلیس امنیت اقتصادی را تقویت کنیم، گفت: بازار ارز به طور کامل تحت کنترل پلیس قرار دارد، از تمام دلالان تعهد گرفته شده و بانک اطلاعاتی برای آن‌ها تشکیل شده، در فضای مجازی نیز برای جلوگیری از قیمت سازی کاذب در حال فعالیت هستیم.

پاسخی بگذارید