تاریخ : 1398/07/2 15:43
شناسه : 209371

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گفت: علیرقم تصورات غلط که تحریم تاثیری بر صنعت کشاورزی نداشته باید اذعان داشت ما برای تهیه کوچکترین قطعات با مشکل روبرو بودیم ولی تحریم نتوانست روابط بین الملل فنی و تخصصی کشاورزی را مختل کند.



   به گزارش شاخه سبز از شهرری - کامبیز عباسی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی باغبانی، گلخانه و نهاده (بذر، کود و سم) بیان کرد : مولفه صنعت کشاورزی در طرح و برنامه ریزی دولت تدبیر و امید بسیار مورد توجه قرار گرفت. در حوزه مکانیزاسیون کشور ما طی 6 سال، بیش از 8 هزار و 200میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفت. ازین رقم 95 درصد آن در حوزه صنعت ماشین سازی داخلی کشور تخصیص داده شد.

  عباسی افزود : مکانیزاسیون کشور ما با تکیه بر صنعت داخلی پیشرفت داشته است. رشد بخش کشاورزی بسته به حضور تولید ماشین آلات هست. اما هنوز نیاز به پیشرفت بیشتری داریم. ولی کماکان در بسیاری از محصولات کشاورزی مان به خود اتکایی رسیدیم.

  رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون جهاد کشاورزی تصریح کرد :در طی شش سال گذشته مجموعا بیش از 120 هزار دستگاه تراکتور و 260 هزار دستگاه ادوات وارد این صنعت شده است. 35 درصد افزایش تولید از محصولات کشاورزی ناشی از حضور ماشین آلات درحوزه تولید است.

  وی تاکید کرد : دولت اعتقاد قلبی به صنعت کشاورزی دارد و تمامی مسوولان تاکید دارند که سرمایه گذاری در این بخش ارتقا یابد تا تولید کنندگان داخلی حمایت شوند لذا برگزاری اینگونه  نمایشگاه‌ها منجر می‌شود که فرآیند توسعه صنعتی و توسعه مکانیزاسیون تسریع شود.

  عباسی گفت : علیرقم تمام تحریم ها اما ایران روابط خارجی خود را حفظ کرده است و عملا تحریم نتوانست روابط فنی و تخصصی کشاورزی را مختل کند. شاید دنیا بر این باور باشد که تحریم ربطی به حوزه کشاورزی ندارد ولی ما برای تهیه کوچکترین قطعات خود در مورد هایی که نیازی احساس می شد با مشکل بر می خوردیم.

  رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون جهاد کشاورزی اظهار کرد :از ابتدای سال 98 تا امروز 600  و 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری داشتیم که حدود 500 میلیارد تومان آن تسهیلات کشاورزی بوده، پس بنابراین روند سرمایه گذاری ما هیچ گونه خدشه ای به آن وارد نشده است.  

وی بیان کرد : پس از سال ها انتظار صدور کارت سوخت ماشین های کشاورزی تسهیل یافت. از 3 الی 4 ماه گذشته عملیاتی در 6 استان آغاز کردیم. پلاک گذاری در سال 25 تا 40 هزار دستگاه تراکتور دارای پلاک ملی خودرو می شود.

   با تکنولوژی گذشته در شرایط فعلی نمی توانیم تولید پایدار داشته باشیم. ما بدنبال توسعه روش های نوین در کشور هستیم از جمله این نمایشگاه عمده فعالیت های ما بسمت بهره وری درست در راستای پیشرفت می برد. زیرا اینگونه نمایشگاه‌ها جایی برای عرضه کالاهای داخلی است که در راستای اقتصاد مقاومتی می‌بایست به این خود باوری برسیم.

  انتهای پیام/

پاسخی بگذارید