تاریخ : 1398/07/8 12:58
شناسه : 209458

وزیر بهداشت درنامه‌ای خطاب به معاون آموزشی وزارت بهداشت خواستار افزایش ظرفیت موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی شد.

سعید نمکی وزیر بهداشت درنامه‌ای خطاب به معاون آموزشی وزارت بهداشت خواستار افزایش ظرفیت موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی شد.

در بخشی از نامه وزیر بهداشت آمده است:

«در روزهای اخیر متأسفانه گرفتار بیماری سخت و نهایتا مصیبت از دست دادن مادر بودم با گلایه و شکوایه‌هایی کثیری از جوانان نخبه کشور که در آزمون‌های تحصیلات تکمیلی علیرغم کسب رتبه‌های ممتاز رد شده بودند مواجه شدم. متأسفانه تعداد قابل توجهی از این دانشجویان متعلق به خانواده‌های هستند که بدون استفاده از کلاس‌های پرهزینه‌ آنچنانی با تکیه با هوش و استعداد ذاتی و با تلاش بی‌وقفه شبانه‌روزی به رتبه‌های بعدی دست یافته بودند.

برای اینجانب شکل‌گیری هرگونه نگاه خارج از منزلت عزیزانی که خود و خانواده‌هایشان از جان و چشم و دست و پا برای حفظ عزت و سرافرازی و دفاع از مرزهای این سرزمین گذاشته‌اند و یقینا تمام نسل‌های امروز و فردای این سرزمین مدیون جانفشانی این افراد هستند بسیار ناگوار است. همانگونه که سرخوردگی جوانان نخبه و دلبسته وطن که به عشق ادامه تحصیلی و مبدل شدن به سرمایه‌های ارزشمند انسانی در راستای خودکفایی ملی شبانه‌روز تلاش کرده‌اند.

لذا ضروری است به نحو مقتضی و در اسرع وقت بگونه‌ای عمل شود که معادل سهمیه منظور شده و با نظارت دقیق و رعایت اولویت رتبه‌های برتر از میان نخبگانی که در شرکت‌کنندگان آزاد وجود دارند به ظرفیت‌های موجود دانشگاه‌های علوم پزشکی اضافه شود.

این اقدام اگر چه سخت و مقداری زمان‌بر است اما پاسخی منصفانه به جوانان رشید، نخبه و پرتلاش کشور است که صدایشان را شنیدیم و برای رشد، ماندگاری و خدمت‌شان در این سرزمین از هر گونه کوششی دریغ نخواهیم کرد. از سوی دیگر از حریم خانواده معزز شهدا و ایثارگران که همواره مدیون رشادت‌های آنها هستیم پاسداری می‌کنیم تا دیگران بدانند که این عزیزان جایی را برای کسی تنگ نکردند.

ضروری است با رایزنی‌های مستمر در راستای اصلاح قوانین و مقررات مربوطه جهت رفع شبهات و حفظ کیفیت آموزش عالی به خصوص آموزش علوم پزشکی که تأثیر مستقیم بر حیات و سلامت مردم دارد برای سال‌های آتی تلاش کنیم.

بی‌تردید استمرار وضع موجود علاوه بر گسست‌های اجتماعی تأثیرات نامطلوبی بر کیفیت و مهارت دانش‌آموختگان علوم پزشکی کشور خواهد گذاشت که در آینده تاوانش را مردم نیازمند خدمات پزشکی خواهند پرداخت.»

پاسخی بگذارید