تاریخ : 1398/07/15 16:30
شناسه : 209494

توصیههای پدر و پسری رهبری به فرماندهان سپاه

سردار کوثری، جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران در یادداشتی در خبرآنلاین نوشت: هشت توصیه کلیدی رهبر انقلاب به سپاه پاسداران همچون تأکید یک پدر به فرزندش بود، مانند پدری که از فرزندش میخواهد که اقدامات خوب را هر چند که انجام میشود، تقویت کند. سپاه این آمادگی را دارد که کمک خود را به هر سه قوه به خصوص دولت ارائه کند و با دولتهای مخلتف همکاری و همافزایی داشته باشد، این اتفاق هم به نفع خود دولتمردان و هم به نفع مردم خواهد بود. تأکید و توصیه رهبری در جهت تقویت این رفتار است، اینگونه نبوده است که این عملکردها و رفتارها در سپاه وجود نداشته است و حالا مورد توجه قرار گرفته است. در واقع همه امکانات و نیروهای سپاه پاسداران برای تقویت نظام و کمک به مردم است.


شکست طرح ترور سردار سلیمانی

طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه در تشریح بخشی از طراحی سرویس های امنیتی برخی کشورهای عربی و اسرائیل برای ترور فرمانده نیروی قدس سپاه وی اضافه کرد: در این طراحی قرار بود تیم تروریستی وابسته و اجیر شده با ورود به کشور در ایام فاطمیه ، محلی در جوار حسینیه مرحوم پدر سردار سلیمانی را خریداری کرده و با استقرار در آن ۳۵۰ تا ۵۰۰ کیلو مواد منفجره را تهیه و از طریق ایجاد کانال در زیر حسینیه قرار دهند تا زمانی که این سردار عزیز به رسم همه ساله در ایام تاسوعا و عاشورا در این حسینیه و در جمع عزاداران حسینی حضور مییابند، آن را منفجر کنند. اعضای این تیم پس از دستگیری گفتند می خواستیم عملیات ایام فاطمیه را به ایام محرم و تاسوعا و عاشورا بیاوریم تا با ترور سردار سلیمانی اتفاق بزرگی را برای بر هم زدن اوضاع داخلی و افکار عمومی رقم زنیم.

 

نگرانی احمدینژادیها و پایداریها از حضور ناطقنوری در جلسه جامعه روحانیت

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: چون کاندیداهایی که برای رقابت ۱۴۰۰ مطرح بودند هر کدام به نوعی آسیب دیدند، شاید آقای ناطق نوری که بعد از انتخابات دوم خرداد ۷۶ در هیچ انتخاباتی ورود نکرد، امروز احساس می کند می تواند شانسی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده داشته باشد. ناطق نوری بعد از ده سال به جلسه جامعه روحانیت مبارز رفت، این حضور به تعبیر برخی رونمایی از نامزد این تشکل روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری بود.

 

تهران و ریاض در چند قدمی آشتیکنان

ایالات متحده آمریکا موافقتش را با مذاکره میان تهران و ریاض اعلام کرده است. فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق هم اکنون در آمریکاست تا دربارۀ تاریخ این ملاقات گفتوگو کند. عباس الحسناوی، یکی از مسئولان دفتر نخست وزیر عراق به میدل ایست آی گفت: در صورتی که توافقی میان تهران و ریاض با موضوعیت یمن، سوریه و عراق میان دو طرف منعقد شود، این مسئله هیچ تعارضی با منافع آمریکا نخواهد داشت. بغداد بهترین مکان برای ملاقات میان دو طرف است؛ اما هنوز نمی توانیم به صراحت مکان ملاقات را تأیید کنیم. قرار است مسئولان دو طرف در ابتدا با یکدیگر ملاقات و گفتگو داشته باشند و در پایان یک توافقنامه میان طرفین امضا شود.

 

انتقاد آیتالله نوری همدانی از گرانیها

آیتالله نوری همدانی در دیدار با عارف اظهار داشت: مردم از نظر معیشتی در مضیقه هستند و گرانی مشکل جدی مردم است، اگر امروز فقیر وجود دارد به دلیل عمل نکردن به دستورات اسلام است. مسئولان باید به وعدههایی که میدهند عمل کنند چراکه در اعتماد مردم تأثیر دارد، همه تلاشها باید برای از بین بردن فقر و برقراری عدالت در جامعه باشد، خوشبختانه از نظر منابع و امکانات مشکلی در کشور نداریم، نباید همه مشکلات را بر گردن تحریم بیندازیم بلکه باید مدیریت را اصلاح کرد./تسنیم

 

خاتمی رهبر جریان اصلاحات نیست

محمد تاجیک، تئوریسین و تحلیلگر مسائل سیاسی به خبرآنلاین گفت: اصلاحطلبان به یک دوران دور از خانه قدرت احتیاج دارند که در این فضا مجال دیدن، محاسبه نفس و نقد خود را پیدا کنند و مدتی از این فضا خارج باشند و خودشان را ریکاوری کنند تا منزلت و شأن اجتماعی از دست رفتهشان را باز بگردانند. من با لیست و لیستی رأی دادن مخالف هستم. لیستی رأی دادن یعنی اینکه من میخواهم حداکثر را داشته باشم و هر کسی را در لیست بگنجانم که لیست پر شود. شخص آقای خاتمی هیچگاه مدعی رهبری جریان اصلاحطلبی نبوده، هیچ کجا گزاره و ادعایی از ایشان نیست که بگوید من رهبر جریان اصلاحطلبی هستم. قرار بود رهبری اصلاحات جمعی باشد، اما الان همان منش و فرهنگی در حال تکرار است که اصلاحطبی نافی و ناقد آن است.

 

ماجرای درگیری جعفر کاشانی و صادق خلخالی چه بود؟

جعفر کاشانی، کاپیتان اسبق پرسپولیس که چند روز پیش درگذشت سابقه کار در وزارت امور خارجه به عنوان دیپلمات را در کارنامه خود داشت. نکته جالب سابقه سیاسی او درگیریاش با صادق خلخالی است: خداحافظیاش از فوتبال ایران، کارهایش در وزارت امور خارجه را بیشتر کرد. میگویند یکی از دلایلی که تصمیم گرفت زود از دنیای فوتبال خداحافظی کند این بود که وعده داده بودند قرار است به کنسولگری ایران در انگلیس فرستاده شود. این امر البته محقق هم شد و کاشانی بهعنوان دیپلمات راهی انگلیس شد.

زندگی سیاسی او بهعنوان کارمند وزارت امور خارجه تداوم داشت. او در سفارتخانههای مختلف ایران در کشورهای آلمان، سوریه و امارات هم انجام وظیفه کرد تا اینکه دوباره به ایران برگشت. البته دوران دیپلماتیکش هم مثل زمان فوتبالش متفاوت بود. ماجرای مجادلهاش با صادق خلخالی، حاکم شرع دادگاههای ایران در تابستان سال ۱۳۶۱ هم ماجرای متفاوتی است که دربارهاش زیاد صحبت نشده است. در آن سالها جعفر کاشانی سرپرست کنسولگری ایران در امارات بود؛ روایتی از همان زمانها نقل شده که خلخالی تصمیم میگیرد در سفرش به امارات، سخنرانیای ترتیب دهد و در آن نام خلیجفارس را بهعنوان خلیج اسلامی معرفی کند. کاشانی که به این موضوع پی برده بود، مانع از این اقدام میشود و اجازه چنین سخنرانی و بالطبع چنین تغییری را نمیدهد. از قرار، همان مجادله، سرآغاز اختلاف این دو نفر میشود، بهطوریکه خلخالی در بازگشت از امارات از وزیر وقت ایران میخواهد «ورزشکار فاسدالاخلاق سابق» را برکنار کنند. این درخواست، اما در روزنامه کیهان همان سال منتشر شده؛ «کیهان» در گزارشی از دیدار صادق خلخالی با «علیاکبر ولایتی»، وزیر وقت امور خارجه ایران، نوشت: «هنوز نارساییهایی در کار وزارت امور خارجه وجود دارد... شخصی به نام کاشانی که ورزشکاری فاسدالاخلاق بوده و این آدم را در آنجا (دوبی) سرپرست کنسولگری کردند و بعد هم وقتی پروندهاش به جریان افتاد، فهمیدند آدم نابابی است. او را خواستند، اما نیامده به آلمان رفت».

 

وزارت خارجه: فعلا سفر اربعین را به تأخیر بیندازید

وزارت امور خارجه در بیانیه ای با اشاره به برخی ناآرامی های پراکنده در عراق و توصیه به زائران اربعین تاکید کرد: مردم سفر خود به عراق را تا آرام شدن شرایط در آن کشور به تأخیر انداخته و به هشدارهای مسئولین سیاسی و امنیتی اربعین توجه کامل داشته باشند. متن کامل بیانیه به شرح زیر است: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اظهار تأسف از بروز برخی ناآرامی های پراکنده در چند شهر عراق اطمینان دارد دولت و ملت عراق با همکاری همه گروهها، احزاب و شخصیت ها بویژه مراجع عظام تقلید و دیگر رهبران دینی، مذهبی و سیاسی برای آرام کردن فضای ملتهب کنونی وارد عمل شده و اجازه تداوم برخی تحرکات را که به ضرر ملت عراق بوده و باعث سوء استفاده بیگانگان خواهد شد نخواهند داد. وزارت امور خارجه با تاکید بر اهمیت راهپیمایی عظیم اربعین سید و سالار شهیدان و ضرورت برگزاری شکوهمند این کنگره عظیم، از عموم مردم متدین ایران و عاشقان اهل بیت علیهم السلام درخواست می نماید سفر خود به عراق را تا آرام شدن شرایط در آن کشور به تاخیر انداخته و به هشدارهای مسئولین سیاسی و امنیتی اربعین توجه کامل داشته باشند.»

 

استاندار نجف:

تیمی که قصد ترور آیت الله سیستانی را داشتند، دستگیر شدند

المیادین از قول استاندار نجف عنوان کرده است که تیمی که برای ترور مرجعیت دینی [آیت الله سیستانی وارد بخش قدیمی شهر نجف شده بود، دستگیر شده است.به گزارش «شاخه سبز»، «لؤی الیاسری» استاندار نجف در گفت وگو با شبکه خبری المیادین، گفت: نیروهای امنیتی یک گروه نفوذی را در میان معترضان دستگیر کردند. این گروه که وارد بافت قدیمی شهر نجف شده بود، قصد داشتند مرجعیت دینی را ترور کند.وی به جزئیات بیشتر این طرح و یا هویت افراد بازداشت شده اشاره ای نکرد.همچنین خبرنگار العالم گزارش داد، شماری از معترضین با هدف به خشونت کشیدن تظاهرات و ضربه زدن به مرجعیت عالی عراق وارد منطقه محل سکونت ایشان شدند که با ورود نیروهای امنیتی آشوبگران بازداشت شدند.

پاسخی بگذارید