تاریخ : 1398/07/14 23:41
شناسه : 209512

مدیر امور بانوان شهرداری منطقه 20 گفت: آگاه سازی بانوان به عنوان رکن اصلی خانواده ها، بر ایجاد حس مشارکت شهروندان برای مشاركت جدی و فعالانه در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تاثیر به سزایی دارد.



به گزارش شاخه سبز  از شهرری - خدیجه فتحی در گفتگو با بانوان فعال رسانه ای ری گفت: خوشبختانه سیاست های شهرداری تهران نسبت به قبل تغییر کرده و بحث مشارکت پذیری که از آن جمله مشاركت زنان در تحقق مدیریت خوب شهری است مورد توجه قرار گرفته است.


فتحی با بیان اینکه عدم آگاهی بانوان در مورد مطالبه گری موجب محرومیت آنان از حقوق خود در جامعه شده است افزود: متاسفانه امروزه آنان مطالبات خود را از شهرداری نمی دانند و ما می توانیم با اعتمادسازی زمینه ایجاد تعامل آنان با مدیریت محله را برای فعالیت آنان فراهم کنیم.


وی از برگزاری همایش فلسفه مشارکت زنان در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در تاریخ هفدهم مهر ماه در فرهنگسرای ولاء خبر داد و گفت: بانوان زیادی برای شرکت در این همایش طرح و ایده های خوبی را مطرح کرده اند و به منظور ارتقاء مشارکت پذیری آنان در محلات، کارگاه های آموزشی نیز برگزار خواهد شد.


وی با بیان اینکه امروزه بانوان بیشترین استفاده را از سراهای محلات دارند اظهار داشت: مسئولان خانه های تسنیم در سراهای محلات در ارتقاء نقش اجتماعی بانوان فعالیت دارند ولی بر اساس سیاست های موجود نقش آنان کمرنگ شده است و این همایش می تواند موثرترین راهکارها را همانند فعالیت این خانه ها ارائه دهد تا بانوان بتوانند حداکثر بهره وری را از توانمندیهای خود داشته باشند.


فتحی با اشاره به فعالیتهای انجام شده برای توانمندسازی بانوان گفت: سامان بخشیدن مشاغل خانگی، نقش موثری در کمک به زنان سرپرست خانوار دارد و در این راستا در طول سال نمایشگاه های مختلفی برپا شده است.


وی افزود: در راستای تحقق اهداف سازمانی و ارتقاء آگاهی بانوان، همایش "مدیریت بهینه سازی انرژی" با حضور بانوان کثیری از استان تهران و شهرستان ری برگزار و  آموزش های لازم در خصوص مصرف بهینه از انرژی مطرح شد.


مدیر امور بانوان شهرداری منطقه 20 به نقش موثر بانوان در فعالیتهای اجتماعی اشاره کرد و گفت: در ایام عزاداری های محرم و صفر مدیریت بانوان و نقش آنان در حفظ محیط زیست و ترغیب به استفاده از ظروف یکبار مصرف را شاهد بودیم و امید است با آموزش های لازم در راستای بهبود وضعیت زیست محیطی گام برداریم.


انتهای پیام/

پاسخی بگذارید