حسینی‌کیا مطرح کرد؛
تاریخ : 1398/08/2 13:29
شناسه : 209614

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت دفاع بسیاری از قطعات خودرو را که تا چندی پیش وارداتی محض بود، تولید می‌کند که با ادامه این روند قیمت خودرو کاهش می‌یابد.


سیدجواد حسینی‌کیا در گفتگو یی درباره آخرین اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کاهش قیمت خودرو، گفت: این وزارتخانه به دنبال بومی‌سازی قطعات خودروست و تاکنون اقدامات درخوری را در این راستا انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه خودرو شامل ۱۲۰۰ قطعه است که ۴۷۱ قطعه آن وارداتی است، متذکر شد: اخیرا نمایشگاهی برگزار و از قطعه‌سازان دعوت شد و با کسانی که توانستند قطعات خودرو بسازند، قرارداد انعقاد شد و همچنین بخشی از کار را هم وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دست گرفت تا واردات قطعات خودرو کاهش یابد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در حال حاضر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بسیاری از قطعات خودرو را که تا چندی پیش وارداتی محض بود، تولید می‌کند و اگر در این زمینه به تولید انبوه برسیم، قیمت خودرو تا حد زیادی کاهش می‌یابد.
حسینی‌کیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با ادامه تولید قطعه‌ داخلی امکان بازگشت قیمت خودرو به حالت قبل وجود دارد، اظهار داشت: شاید قیمت‌ها به گذشته بازنگردد اما با افزایش تیراژ تولید خودرو، سیر نزولی قیمت خودرو در بازار ادامه خواهد داشت.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: از سوی دیگر با پیش فروش‌هایی که انجام می‌شود، مشکل نقدینگی خودروسازان نیز به مرور حل خواهد شد و بازار خودرو تا حدودی به ثبات می‌رسد.


پاسخی بگذارید