عراقچی:
تاریخ : 1398/08/17 21:40
شناسه : 209651

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: منافع ایران در برجام باید تامین شود که مهمترین آن بحث توانایی ایران برای فروش نفت خود و دریافت درآمدهای ناشی از آن از طریق مبادلات بانکی است.


سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در حاشیه کنفرانس بین المللی منع گسترش تسلیحات هسته‌ای و خلع سلاح در گفتگو با «اسپوتنیک روسیه» درباره اینکه نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال آینده چه تاثیری بر برجام خواهد داشت؟، گفت: هیچ تاثیری بر برنامه ریزی های ما ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که رئیس سازمان انرژی اتمی، اعلام کرد که از ۶ نوامبر ایران سطح غنی سازی اورانیوم در فردو را به ۵ درصد می‌رساند، در صورت عدم انجام تعهدات برجام از سوی کشورهای اروپایی، گام های بعدی ایران در زمینه غنی سازی اورانیوم چگونه خواهد بود؟، اظهار داشت: ما بسته به تحولاتی که شکل خواهد گرفت، تصمیم گیری خواهیم کرد. هیچ تصمیمی را از الان نمی توانیم اعلام کنیم.

معاون وزیر امور خارجه درباره اینکه منتظر چه گام‌هایی در اجرایی شدن برجام از طرف اروپا و آمریکا هستید؟ گفت: منافع ایران در برجام باید تامین شود که مهمترین آن بحث توانایی ایران برای فروش نفت خود و دریافت درآمدهای ناشی از آن از طریق مبادلات بانکی خواهد بود.

پاسخی بگذارید