گروه: سایر / یادداشت
تاریخ : 1398/08/22 14:46
شناسه : 209673



به گزارش شاخه سبز به قلم مهندس مریم شرفی مسوول امور بانوان شهرداری کهریزک -  تمدن اسلامی که ما مدعیان مالکیت او هستیم، تمدنی است که زن در آن جایگاه کرامت خدادادی دارد. لذا بانوان می توانند در پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی جامعه نقش بسزایی داشته باشند چون شان و کرامت لازمه را خداوند به آنها اعطا کرده است.

سبک زندگی نیز تحت تاثیر مولفه های مختلفی نظیر فرهنگ، شغل، هنر، علم، تاریخ و آداب و سنن می باشد و تمامی این عوامل تاثیر گذار بر عملکرد یک جامعه هستند.

تمدن و سبک زندگی رابطه ای چرخه ای است که هر دو بر یک دیگر اثر می گذارند.

نقش های مختلف زنان در هر یک از ابعاد یاد شده، یکی از متغیرهای تاثیرگذار ساخت تمدن است.

از مهمترین نقشی که اسلام بر عهده زنان نهاده و با ایفای آن می تواند زیربنای ساخت یک تمدن نوین اسلامی را تضمین نماید، نقش تربیتی است که در واژه مقدس نظام ما خلاصه می شود و در کنارش نقش هایی هم چون همسرداری تعریف می شود.

امام خمینی (ره) می فرمایند:
زن با تربیت صحیح خودش انسان درست می کند و با تربیت صحیح خودش کشور را آباد می کند.

ولیکن جامعه چه شرایطی را به وجود آورده که تغییر در سبک زندگی زنان را در پی داشته است.  و زنان توانسته اند نقش های جدید تر و بیشتری را در محیط کلان اجتماعی بر عهده بگیرند، نقش هایی که به از حتی ممکن است با روحیه لطیف زنانه سازگاری و تناسب چندانی نداشته باشند و به همین سبب زن تدریجا از لطافت و ظرافتی که پروردگار برای او در نظر گرفته است، دور شود و دیگر نتواند وظیفه مادری و فرزند پروری خویش را آن چنان که شایسته است، انجام دهد.

باید توجه داشت که تغییر در سبک زندگی موجب تحول در تمدن می شود و ممکن است آن معنای ویژه ی خود را از دست بدهد.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید