تاریخ : 1398/09/12 00:19
شناسه : 209712

۱۳ هزار معلول جسمی، حرکتی در شهرستان ری تحت پوشش بهزیستی هستند، که هشت هزار و ۵۰۰ خانواده دارای معلول نیز در این شهرستان مستمری دریافت می‌کنند.



به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - بهروز هیودی سرپرست اداره بهزیستی ری در نشست خبری به مناسبت روز جهانی معلولان، بیان کرد :95  مدد جو تحت پوشش بهزیستی شهرستان ری در سال جاری 2 میلیارد و 770‪ میلیون ریال کمک هزینه ساخت و مرمت مسکن دریافت کردند.

هیودی افزود: اداره بهزیستی به ازای هر معلول ۶ هزار و ۳۵۰ هزار ریال مستمری پرداخت می‌کند و در کنار این مبلغ دولت نیز یک میلیون و ۸۰ هزار ریال به این خانواده کمک مالی می‌کند.

سرپرست اداره بهزیستی ری اضافه کرد:   ۱۳ هزار معلول جسمی، حرکتی، شنوایی، نخاعی و بینایی در شهرستان ری تحت پوشش بهزیستی هستند، که هشت هزار و ۵۰۰ خانواده دارای معلول جسمی، حرکتی و بینایی در این شهرستان مستمری دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هفت هزار معلول شهرستان ری از خدمات مراکز دولتی و ۶ هزار نیز از مراکز غیر دولتی بهره‌مند هستند، تصریح کرد: این شهرستان به ۲۷۵ خانواده تحت پوشش خود که دارای معلولان ضایعه نخاعی هستند، ماهانه پنج میلیون ریال به ازای هر نفر کمک هزینه نگهداری واریز می‌کند.

هیودی یادآور شد: معلولان ضایعه نخاعی علاوه بر کمک هزینه نگهداری، کمک هزینه خرید لوازم درمانی مانند عصا و سایر موارد را نیز دریافت می‌کند.

سرپرست اداره بهزیستی ری در ادامه به معرفی ۱۲۹ نفر از مددجویان برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک‌های عامل اشاره کرد و اظهار داشت: میزان این تسهیلات تاسقف ۵۰۰ میلیون ریال با سود چهار درصد است.

هیودی ادامه داد: ۵۶ مددجو نیز در زمینه اشتغال به کارفرمایان معرفی شدند و ۵۸ مورد پرداخت بیمه اشتغال معلولان انجام شده است.

وی گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ مددجو تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند و طبق تفاهم‌نامه با مراکز خدمات درمانی می‌توانند از این مراکز تحت پوشش بهره‌مند شوند.

هیودی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۶۵ معلول این شهرستان در دانشگاه‌ها و مراکز علمی در حال تحصیل هستند، گفت: تمام هزینه تحصیل افراد دارای معلولیت توسط اداره بهزیستی شهرستان ری تامین می‌شود.

سرپرست اداره بهزیستی ری گفت: ۱۳ هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و ۲ هزار و ۵۰۰ سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهر ری قرار دارند.


انتهای پیام/

پاسخی بگذارید