گروه: سایر / نطنز
تاریخ : 1398/09/17 21:51
شناسه : 209720

 اگر نمی دانید به شما عرض می کنم .... شهر قم به دلیل مهاجر پذیری و جذب ویژه و جاذبه مذهبی از ظرفیت واقعی جمعیت خود، به بالای یک میلیون نفر جمعیت رسیده و این جمعیت بالا به مثابه فرزندی که شیر می خواهد، نیازمند خانه و مغازه و راه و خیابان و بزرگراه هستند و اگر چه زمینهایی از قدیم تا بحال در شُرف آماده سازی و تامین زیرساخت برای عَرضه به مردم هستند (که غالباً  نصیب دلالان می شود) اما باز هم گویی حرص دنیا رهایشان نمی کند و در حال دست اندازی به باغهایی هستند که روزی از روزها در همین قرن اخیر یکی از "ابزارهای تنفس شهرمان" بود. باغی که نه تنها هوای شهرمان را تلطیف می کرد بلکه باعث نشاط و شادی در محله های شهرمان بود.

  باغهای انار "یکی پس از دیگری" جان ناقابل خویش را به تصمیم سازان می دهند و از روی زمین شهرمان محو می شوند. هیچکس هم در این اطراف نیست تا صدای فریادشان را بشنود. باغ سالاریه یکی از این "شاهد مثالها" است و تصاویر هوایی نشان می دهد که چه حال و وضعی پیدا کرده است.

شنیده شده قرار است در مسیر یکی از بلوارهای شهرمان هم یک باغ قرار دارد و گویا ممکن است از رویش عبور بکنند.چه ناراحت باشیم و چه نباشیم ممکن است به راحتی این کار انجام بشود.  اما اگر اندکی بشود ترمز زد می توان این باغ را بگه داشت ... آن را به باغراه تبدیل کرد و از وجودش به صورت یک فضای سبز و زیبا و ضد آلودگی بهره برد.  تنها در این مورد پیشنهاد اکید دارم که  " دور زدن باغهای قم مجاز است" و می توانید دورش بزنید و دورش بگردید و قربان صدقه اش بروید، چرا که او ناجی شما در این شهر "در معرض آلودگی هوا " است.

او با حضورش خودش را فدای شما می کند تا بتوانید بهتر زیست کنید. این باغ هویت شهرتان است و نگهداری از هویت تان امری طبیعی است. " لطفاً    با باغهای شهرمان مهربان باشیم "

سید علی محمدی

انتهای پیام /

پاسخی بگذارید