فیروزان
تاریخ : 1398/09/27 17:52
شناسه : 209760

مدیرعامل موسسه شهر کتاب در نامه‌ای سرگشاده به بیان مطالبی با عنوان «خلف وعده وزارت راه و شهرسازی درباره شهر کتاب» پرداخت.

مهدی فیروزان مدیرعامل موسسه شهر کتاب مدعی است وزارت راه و شهرسازی درباره درخواست دوساله او و موسسه تحت مدیریتش خلف وعده داشته است. به‌همین‌دلیل ضمن نوشتن یک متن یا در واقع نامه‌ای سرگشاده، درخواست مصاحبه‌ای مطبوعاتی را با اهالی رسانه درباره این‌موضوع را عنوان کرده است.

فیروزان می‌گوید این‌نوشته روایت اتفاقی است که موسسه شهر کتاب طی دو سال گذشته تجربه کرده است.

مشروح متن سرگشاده‌ای که فیروزان نوشته به‌این‌ترتیب است:

«شما می‌دانید که سیاست بنیادین شهر کتاب پرهیز از غوغاسالاری و برانگیختن احساسات مردم است حتی در بازاریابی و تبلیغات هم ما از سر و صدا و موج‌های موقت رسانه‌ای خودداری می‌کنیم. اما زیرمجموعه‌ی وزیر راه و شهرسازی چنان از همراهی و سکوت شهر کتاب سوء استفاده کرده‌اند که مجبور به واکنش شده‌ام.

نمی شنوند و یا گاهی احساس می‌کنم مقامات دولتی نسبت به برخی مسائل کرختی و بی‌عملی مضاعفی را در پی گرفته‌اند و هیچ تمنا، تذکر و نقدی را برنمی‌تابند که نمونه‌اش واکنش وزارت راه و شهرسازی و بازآفرینی و بهسازی بافت‌های فرسوده در مقابل شهر کتاب است. احساس می‌کنم از مجموعه ده تا پانزده مدیر ارشدی که ما در این تعاملات با وزارتخانه شناخته‌ایم غیر از دو یا سه تن از مدیران، دیگران نه تنها گره‌گشایی از مشکلات را در دستور کار ندارند که مصمم‌اند عامدانه گره‌هایی هم ایجاد کنند.

 در خدمت‌گزاری شهر کتاب به فرهنگ ایران اسلامی به مردم هیچ شکی نیست. شهر کتاب مؤسسه‌ای غیرانتفاعی و عام‌المنفعه است که در تمام ادوار حضورش در فرهنگ این مملکت کوشیده است ثمربخش و اثرگذار حرکت کند اما شیوه‌ برخورد وزارت مذکور و نهادهای متبوعش با شهر کتاب سزاوار این همه سال خدمتگزاری صادقانه نیست.

دو سال تعلل در تصمیم‌گیری، عدم پاسخگویی، گره‌افکنی به‌جای گره‌گشایی و نخوت متصدیان امر سبب شد که به گفته‌ حافظ پایاب شکیبایی از دست رفته تلقی شود و این متن مجملی باشد از حدیث مفصل شهر کتاب با وزارت مذکور.»

پاسخی بگذارید