تاریخ : 1398/11/13 22:21
شناسه : 209981

رئیس امداد و نجات فدراسیون کوه‌نوردی از مفقود شدن یک کوهنورد شیرازی که به تنهایی در حال صعود به قله علم کوه بود، خبر داد.

حمید مساعدیان رئیس امداد و نجات فدراسیون کوه‌نوردی درباره مفقود شدن کوهنورد شیرازی در علم کوه گفت: از چهارشنبه هفته گذشته دو کوهنورد شیرازی برای صعود به قله علم کوه اقدام می‌کنند. در هنگام صعود متاسفانه به دلایلی دو کوهنورد از هم جدا شده و یک نفر به دلیل  مشکلات به منطقه وندارین مراجعه کرد و نفر دیگر به تنهایی تلاش برای صعود به قله را انجام می دهد. بزرگترین اشتباه این کوهنوردان جدا شدن از همدیگر بوده و یکی از آنها قصد داشت تک نفره به قله صعود کند.

او افزود: منطقه علم کوه بسیار بهمن گیر است و اکنون این منطقه از لحاظ هوایی و سرما در وضعیت بسیار حاد قرار دارد. البته تیم دیگری برای صعود به قله در تلاش بوده اما این شخص مفقود شده با آن تیم ارتباط نداشته است. از روز پنج شنبه از این کوهنورد اطلاعی نداریم و نیروهای امداد و نجات کوهستان و فدراسیون کوهنوردی در تلاش هستند که بتوانند از طریق خط موبایل موقعیت این کوهنورد مفقودی را رد یابی کنند تا نیروهای کمکی به آنجا اعزام شود.
مساعدیان گفت: اکنون اطلاعاتی به دست آمده اما منطقه به گونه ای است که خطر ریزش بهمن وجود دارد و حتی تیمی از استان فارس اقدام به ورود و کمک رسانی می کند اما به دلیل شرایط خطرناک بهمن اجازه صعود پیدا نمی نکرده زیرا ممکن است جان افرادی که قصد کمک دارند به خطر بیفتد. همچنین نیروی امداد نجات در حال تلاش برای اعزام افراد به منطقه هستند اما به دلیل خطرات متوالی امروز با تلاش فدراسیون کوهنوردی و بخش جستجو و نجات کوهستان با درخواستی که از  هلال احمر می‌شود از لحظاتی قبل مجوز های اعزام بالگرد گرفته شده و بالگرد در حال پرواز به سمت منطقه مورد نظر است.

او در پایان افزود: این فرد مفقودی اکنون تنها است و این کار در کوهنوردی اشتباه بزرگی است. در منطقه علم کوه و در پنج نقطه، بهمن رخ داده و در مسیر صعود کلی خطر ریزش بهمن وجود دارد. به واسطه همین خطرات اجازه اعزام به کوهنوردان برای کمک رسانی داده نمی شود تا خطری برای آنها ایجاد نشود. امیدوارم که تا ساعات آینده خبر های خوبی به گوش برسد.

پاسخی بگذارید