تاریخ : 1398/11/14 21:38
شناسه : 209986

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران گفت : مساجد پیوسته در زمینه های مختلف سنگری تمام عیار برای رسیدن به جامعه تمدن اسلامی بشمار می روند و طرح ترویج سبک اسلامی با محوریت مساجد نقش بسزایی در این راستا خواهد داشت.


به گزارش شاخه سبز از شهرستان ری - سردار حسن حسن‌زاده در آیین اختتامیه همایش الگوی تحقق محله اسلامي مسجدمحور بیان کرد : مساجد بعنوان یک سنگر در دوران دفاع مقدس نقش مهم و بسزایی داشتند و امروز نیز برای مبارزه با تهاجم فرهنگی این مکان مذهبی می تواند سنگر مستحکمی در این زمینه باشد.


سردار حسن زاده افزود :  مساجد از گذشته تاکنون در زمینه های مختلف سنگری تمام عیار برای رسیدن به جامعه تمدن اسلامی بشمار می روند . پس در شرایط امروزی باید ترویج سبک اسلامی و توجه به نیازهای الویت دار مردم در این مکان لحاظ گردد.


فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران گفت : رهبر معظم انقلاب با دقت لازم موضوع مورد اختلاف تفکرهای انقلابی و غیرانقلابی را که حلقه‌های میانی باید نقش‌آفرینی کنند، در چشم‌انداز بیانیه گام دوم انقلاب بیان و ترسیم می‌کنند. انقلاب اسلامی حکومتی منطبق بر موازین اسلامی است و دقیقاً همان اهدافی را دنبال می‌کند که آغازش از مبعث بوده تا به ظهور ختم شود.
 

وی ادامه داد : با شکل‌گیری، کامل و پویا شدن تشکل‌های مردمی به نام حلقه‌های میانی و مشارکت در موضوعات محله که مقصود و مثابه ما از محله ی کل کشور، نظام و انقلاب است می‌توان در مدیریت و نظارت کلی کشور نقش‌آفرینی کرد.


سردار حسن زاده تاکید کرد : برای تحقق اهداف و تعیین مسیر حرکت عمومی نمی توان انتظار نابجایی از مقام معظم رهبری، دولت و سایر دستگاه‌ها و نهادها برای پیگیری داشت. لذا مردم باید فعال و پویا در محلات، ظرفیت ها را شناسایی کنند و نسبت به آن مطالبه گری داشته باشند و با این امکان نقش نظارتی را به خوبی در پیرامون زندگی خود ایفا کنند.


فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران خاطر نشان کرد: توانمندی و ظرفیت‌ها باید در راستای رسیدن به هدف مطلوب قرار گیرد، تا نیازمند حلقه وصل و شناسایی نیازها در محل باشیم. کار حلقه میانی و بسیج اینست که پتانسیل های موجود را با منطبق کردن آموزه‌های دینی مثل وقف، هبه، کمک به همنوع و طرفیت خیران همراه کند که اگر این موضوع تحقق یابد همه مشکلات کشور در کل برطرف می‌شود.


وی اظهار داشت : در طرح محله‌های اسلامی مولفه های زیادی همچون ظرفیت زیاد، نیروی انسانی، فکر، پول و امکانات در مقابل خواسته های الویت دار فراوان شناسایی می شود و ظرفیت زمینه اتصال فراهم خواهد شد .


سردار حسن‌زاده در خاتمه یادآور شد: در همایش علمی محلات اسلامی 110 مقاله، 22 مستند صد ثانیه‌ای و 10 کانال فضای مجازی ارسال شده است که از 8 مقاله، 5 مستند و 3 کانال برتر با اهدای جوایزی تجلیل و تقدیر می‌شود.


انتهای پیام /

پاسخی بگذارید